CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5922|Reply: 13

Masalah kete aku la pulak...

[Copy link]
Post time 5-12-2008 02:43 PM | Show all posts |Read mode
guys..
aku pakai kete kancil..
laki aku baru tukar enjin turbo awal tawon aritu..tp sekenhen la..L5..
masalahnye, kwn dia (pomen) ckp, "ni mslh turbin ni"...
since kawan dia tu kt kl n kiteorg nih kt batu pahat, so agak susah la bg aku nk 'lepaskan' kete aku tu kt kwn dia..
dh tny kt pomen kg aku, tp dia ckp dia x prnh lagik repair L5nye...kalau L2 tu biasa la..
pastu abg tu kata, "masalah comp box nihhhh"

kalau tarik lelebih, mcm bunyik belt plak problem..
bunyik mcm menjerit gituuu..
padahal time kete aku 'sihat' dulu, cun jek bunyik kete time tarik       
tensen aku mendengar bunyik itu...    

pastu, last week, power streering plak problem...dh jadik berat steering tuu..
dan sungguh x best dh bile bawak kete tu..

so, aku nk tny...
ada tak bengkel2 kt area batu pahat / muar yg bleh cater problem kete aku nih ekkk?
aku bukan x caye kt kwn laki aku tu..tp ak utakmo berjauhan ngn kete aku     

time kasih ekk kalau ada sesapa bleh tolong aku nih
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2008 02:55 PM | Show all posts
are johor tak tau ler.. so soryyy...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2008 03:12 PM | Show all posts
Originally posted by fariepari at 5-12-2008 02:43 PM
guys..
aku pakai kete kancil..
laki aku baru tukar enjin turbo awal tawon aritu..tp sekenhen la..L5..
masalahnye, kwn dia (pomen) ckp, "ni mslh turbin ni"...
since kawan dia tu kt kl n kiteor ...



masalahnye sekrang pompuan pon sebok nak rempit gak..
itu ler problemnye.. dah.. bagi laki ko jer rempit..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-12-2008 04:58 PM | Show all posts

Reply #3 ajis_kg's post

ajis..aku x rempit pun laaa       
pegi keje pun aku naik skuter jekkkk tau
kalau kete tak penah lagi aku bawak laju2
sbb aku rasa lebih selamat bawak moto dr bwk kete       
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2008 08:51 PM | Show all posts
L2= 3 pistons
L5= 3 pistons
L5s= 4 pistons

L2 dan L5 kedua duanya 660cc..


kalau boleh bikin L2, musti tak de masalah bikin L5..

pomen yg bagi alasan mcm pomen laki ko tu... dia jujur sebenar nya...

basicly... L2 dan L5 tak de beza banyak dari segi mekanikal nya..

lain lah kalu nak banding L2 dengan enjin rotary mazda atau boxer subaru... atau enjin diesel scania...


aku percaya di batu pahat ada bengkel yg baiki keta turbo... dan sebenarnya, batu pahat terkenal dengan bengkel otai otai enjin konbet ni....

tak perlu hantar ke KL... buat penat je
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-12-2008 11:40 AM | Show all posts

Reply #6 geng_tx's post

time kasih geng
kete aku tu downgrade..
elok2 850 terus jadik 660
banyak tul songel tukar enjin punye pasal..

masalah power streering dh settled..
tinggal masalah turbo tu jek tak settle lagik..

bunyik pun dh mcm "duit..duit..duit.."       
Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 11-12-2008 11:41 AM | Show all posts

Reply #6 geng_tx's post

enjin konbet tuuu amende ekk?    
Reply

Use magic Report

Post time 11-12-2008 12:37 PM | Show all posts
susuai benar avatar tuan tanah ni.  konbet tu maksudnya convert....  dah setel belum problem comp board awak hari tu?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-12-2008 03:22 PM | Show all posts
DOWNGRADE cc....

horse power sudah upgrade... wa ka ka
Reply

Use magic Report

Post time 11-12-2008 07:43 PM | Show all posts
ntahnye... punya la byk bengkel kat batu pahat tuuuu... kekekekke...  nk kena rekemen ke? batu pahat belah mana nih.. kot2 dekat ngan kg! ada kwn pomen
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-12-2008 09:24 AM | Show all posts

Reply #9 zorrro_03's post

comp bod xde mslh pape..
yg mslk turbinnye..

mane le aku tau pktn melayu convert tu konbet..heheh
tulis jek la konvet..baru aku pahammmmm
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-12-2008 09:25 AM | Show all posts

Reply #11 nalis's post

rekemen jek la..
kang kena pomen yg mcm aku dpt kt kg aku kang, aku sakit ati       
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2008 09:29 AM | Show all posts
Originally posted by geng_tx at 5-12-2008 08:51 PM
L2= 3 pistons
L5= 3 pistons
L5s= 4 pistons

L2 dan L5 kedua duanya 660cc..


kalau boleh bikin L2, musti tak de masalah bikin L5..

pomen yg bagi alasan mcm pomen laki ko tu... dia jujur ...


geng....citer sket apa pro & cons L2 dan L5.........
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2008 04:50 PM | Show all posts
Originally posted by t@t at 12-12-2008 09:29 AM


geng....citer sket apa pro & cons L2 dan L5.........




Aku tak berapa tau sangat pasal perkembangan enjin daihatsu....tapi yang aku tau L2 dengan L5 takda beza sangat cuma L5 dia enhancement dari L2, tapi L5 punya parts susah nak cari.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-1-2025 11:24 PM GMT+8 , Processed in 1.330191 second(s), 27 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list