View: 5922|Reply: 13
|
Masalah kete aku la pulak...
[Copy link]
|
|
guys..
aku pakai kete kancil..
laki aku baru tukar enjin turbo awal tawon aritu..tp sekenhen la..L5..
masalahnye, kwn dia (pomen) ckp, "ni mslh turbin ni"...
since kawan dia tu kt kl n kiteorg nih kt batu pahat, so agak susah la bg aku nk 'lepaskan' kete aku tu kt kwn dia..
dh tny kt pomen kg aku, tp dia ckp dia x prnh lagik repair L5nye...kalau L2 tu biasa la..
pastu abg tu kata, "masalah comp box nihhhh"
kalau tarik lelebih, mcm bunyik belt plak problem..
bunyik mcm menjerit gituuu..
padahal time kete aku 'sihat' dulu, cun jek bunyik kete time tarik
tensen aku mendengar bunyik itu...
pastu, last week, power streering plak problem...dh jadik berat steering tuu..
dan sungguh x best dh bile bawak kete tu..
so, aku nk tny...
ada tak bengkel2 kt area batu pahat / muar yg bleh cater problem kete aku nih ekkk?
aku bukan x caye kt kwn laki aku tu..tp ak utakmo berjauhan ngn kete aku
time kasih ekk kalau ada sesapa bleh tolong aku nih |
|
|
|
|
|
|
|
are johor tak tau ler.. so soryyy... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by fariepari at 5-12-2008 02:43 PM
guys..
aku pakai kete kancil..
laki aku baru tukar enjin turbo awal tawon aritu..tp sekenhen la..L5..
masalahnye, kwn dia (pomen) ckp, "ni mslh turbin ni"...
since kawan dia tu kt kl n kiteor ...
masalahnye sekrang pompuan pon sebok nak rempit gak..
itu ler problemnye.. dah.. bagi laki ko jer rempit.. |
|
|
|
|
|
|
|
L2= 3 pistons
L5= 3 pistons
L5s= 4 pistons
L2 dan L5 kedua duanya 660cc..
kalau boleh bikin L2, musti tak de masalah bikin L5..
pomen yg bagi alasan mcm pomen laki ko tu... dia jujur sebenar nya...
basicly... L2 dan L5 tak de beza banyak dari segi mekanikal nya..
lain lah kalu nak banding L2 dengan enjin rotary mazda atau boxer subaru... atau enjin diesel scania...
aku percaya di batu pahat ada bengkel yg baiki keta turbo... dan sebenarnya, batu pahat terkenal dengan bengkel otai otai enjin konbet ni....
tak perlu hantar ke KL... buat penat je |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #6 geng_tx's post
enjin konbet tuuu amende ekk? |
|
|
|
|
|
|
|
susuai benar avatar tuan tanah ni. konbet tu maksudnya convert.... dah setel belum problem comp board awak hari tu? |
|
|
|
|
|
|
|
DOWNGRADE cc....
horse power sudah upgrade... wa ka ka |
|
|
|
|
|
|
|
ntahnye... punya la byk bengkel kat batu pahat tuuuu... kekekekke... nk kena rekemen ke? batu pahat belah mana nih.. kot2 dekat ngan kg! ada kwn pomen |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #9 zorrro_03's post
comp bod xde mslh pape..
yg mslk turbinnye..
mane le aku tau pktn melayu convert tu konbet..heheh
tulis jek la konvet..baru aku pahammmmm |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by geng_tx at 5-12-2008 08:51 PM
L2= 3 pistons
L5= 3 pistons
L5s= 4 pistons
L2 dan L5 kedua duanya 660cc..
kalau boleh bikin L2, musti tak de masalah bikin L5..
pomen yg bagi alasan mcm pomen laki ko tu... dia jujur ...
geng....citer sket apa pro & cons L2 dan L5......... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by t@t at 12-12-2008 09:29 AM
geng....citer sket apa pro & cons L2 dan L5.........
Aku tak berapa tau sangat pasal perkembangan enjin daihatsu....tapi yang aku tau L2 dengan L5 takda beza sangat cuma L5 dia enhancement dari L2, tapi L5 punya parts susah nak cari. |
|
|
|
|
|
|
| |
|