View: 1489|Reply: 14
|
Majikan Caj Pekerja RM21.09 Sebulan Kalau Minum Air Di Pejabat
[Copy link]
|
|
Seorang majikan di Amerika Syarikat (AS) digelar majikan paling teruk di dunia apabila mengenakan caj bagi air minuman yang diletakkan di ruang pejabatnya, lapor akhbar Daily Star UK, semalam.
Perkara itu dimuat naik oleh salah seorang pekerja menerusi laman Reddit yang memberitahu majikannya menampal nota peringatan kepada kakitangan untuk membuat bayaran bulanan sekiranya meminum air tersebut.
Pengguna Reddit memuatkan gambar penyejuk air dengan nota yang dilekatkan oleh majikannya. - Reddit
“Air minuman ini bukan percuma. Sesiapa yang mahu meminum air ini, sila sertai Kelab Air Minuman dan bayar yuran AS$5 (RM21.09) sebulan,” demikian tulisan pada nota tersebut.
Status tersebut mengundang pelbagai reaksi netizen yang berasakan ia satu tindakan yang tidak patut dilakukan oleh mana-mana majikan.
Sumber: Kosmo |
|
|
|
|
|
|
|
kat malaysia pun ada juga majikan yg berkira gile! |
|
|
|
|
|
|
|
ala, kt mana2x opis pun ade, itu dipanggil duit pantry.
ko nak makan sedap, bayo la...kalau tak, sila ambik bau je |
|
|
|
|
|
|
|
office syarikat tertua malaya pun staf kena kutip duit tiap bulan untuk bayar sewa mesin air. siap bergaduh-gaduh masam muka lagi kalau kau orang luar, datang meeting sekejap, then ambil air 1 bekas.
baik kat HQ, baik kat cawangan... sama ja. |
|
|
|
|
|
|
|
my workplace ktorg tong2 beli penapis air.. majikan sediakan RO water tong mcm article ni, tp ktorg ramai and penat nk angkut tong tu every month..
dh le lelaki x ramai dh kt sini, i pernah angkat satu tong RO tu nk pasang, hoii.... mcm nk jatuh peranakan |
|
|
|
|
|
|
|
Ofis acik takat air 0 ni takdenya boss nak berkira. Siap ada peti ais air kotak, jajan segala, sebulan sekali kelab sukan belanja nasi lemak berlauk, hitea kuih muih pon sebulan sekali. Hasilnya.. Rajin kitorang keje. Tak ngulor.. Dan tak gemuks. Itu penting.
Oh ye tak lupa kekadang bos charter haagen daz punya peti ais untuk 2 minggu. Unlimited aiskrim ko boleh makan. |
|
|
|
|
|
|
|
hazlya: Ofis acik takat air 0 ni takdenya boss nak berkira. Siap ada peti ais air kotak, jajan segala, sebulan sekali kelab sukan belanja nasi lemak berlauk, ...
bestnya keja ...
|
|
|
|
|
|
|
|
hazlya: Ofis acik takat air 0 ni takde ...
Opis iols dulu pun siap boleh pilih nak biskut,jajan apa. Hot drinks free flow. Sakan masing-masing mkn minum. Iolls order ikut survey biar adil hehe. |
|
|
|
|
|
|
|
mesin air jenama mcm mcm ada di office 2-4bijik...free flow.. |
|
|
|
|
|
|
|
kerja apa tu zis, opis shoppe ke
|
|
|
|
|
|
|
|
kedekutnye company, takde facilities mcm ni.. mcm mana pekerja boleh tahan ye? bonus besar ke huhu |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by namr at 7-4-2022 12:06 PM
Kalo company jenis berkira gini aku mmg tak xlama stay..itu baru bab air belum benda lain lagi |
|
|
|
|
|
|
|
hapo kedekut gini. tapi banyaknya je company yang memang tak nak spend lavishly for food & pantry item kat office. big boss nak makan sedap, makan luar and claim.
dulu kat office lama iols, pantry items, drinks (milo, yakult, soft drinks, air buah etc) free flow. Cereal ke apa semua ada. Fruits pun. Lunch pulak memang provided to everyone, everyday. order je. 1 hari boleh pilih 1 food from 3 options. Heaven! bulan puasa pun company sediakan packed food. and betul, staff semua happy.
ni another new company iols kerja, sebelum ni takde free food etc ni melainkan biskut hup seng n basic pantry items. Iols masuk kerja sini, CEO suruh iols bring new culture. So we bought coffee machine, dishwasher.... pantry n fridge memang stock up food, jajan, drinks, fruits, ice cream. Once in 2 weeks time cater food for either breakfast or tea break. And mostly staff kata diorang happy with the changes. aku hope the changes last forever bila tukar new CEO nanti... sob sob sob... |
|
|
|
|
|
|
|
Paling lawak bila tinvy bawa perangai darat masuk ofis google. Mcm tak pernah jumpa titbits
|
|
|
|
|
|
|
|
opis free flow hot and cold drinks, pastu 2x sebulan diorang akan beli makanan tuk pantry.. so kalau mood admin baik, dia akan tanya nak apa2 extra tak? boss I takut staff lapar nanti takde org nak OT |
|
|
|
|
|
|
| |
|