Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
829
View
22
Reply

Tradisi Unik Di India, Pertempuran Kek Najis Lembu Yang Epik!

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2017 05:36 PM | Show all posts |Read mode
Setiap tahun, penduduk di perkampungan Kairuppala, India, akan mengadakan satu acara pertempuran epik menggunakan 'kek najis lembu' sebagai senjata yang sering berakhir dengan kecederaan.


Acara tradisi itu merupakan adat kepercayaan nenek moyang mereka yang dipercayai memberi mereka kesihatan baik serta kesejahteraan hidup.









Menurut legenda, Tuhan Veerabhadra Swamy iaitu satu bentuk menakutkan Dewa Hindu Siva dan Dewi Bhadrakhali jatuh cinta, lalu memutuskan mahu berkahwin.


Dengan niat untuk bergurau, Veerabhadra Swamy mengisytiharkan dia tidak mahu berkahwin dan perkara itu mengundang kemarahan Bhadrakhali dan pengikutnya.


Untuk 'mengajar' Veerabhadra Swamy yang disifatkan penipu itu, mereka memukulnya menggunakan kepingan najis lembu, maka terjadilah perang najis lembu di antara dua pihak berkenaan.








Bagaimanapun pertempuran itu berakhir dengan kata sepakat dan berlangsunglah pernikahan yang ditunggu-tunggu.


Dari situlah penduduk Kairuppala meneruskan adat untuk meraikan ikatan pernikahan tersebut dengan menghidupkan kembali pertempuran mitos menggunakan senjata sama.


Beribu-ribu peserta diagihkan kepada dua bahagian mewakili Veerabhadra Swamy dan Bhadrakhali dengan lambakan najis lembu kering di antara mereka.


Pertempuran itu berlangsung selama lebih kurang setengah jam dan mereka akan bertempur 'tanpa belas kasihan'!




Foto: Caters News




Tahun ini sahaja, lebih kurang 50 peserta cedera dalam pertempuran itu. Bagaimanapun, pertempuran itu sering diakhiri dengan penamat yang menggembirakan.


Rasa-rasa, ada tak yang tertelan serpihan najis tu? - CARI





Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:43 PM | Show all posts
bapak geliii. pelik2. dok menguap tersumbat plak taik lembu.kahkah
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:45 PM | Show all posts
erkk hahahaha mcm ni pun boleh
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Bau taik. Bau peluh. Bau badan. Bau ketiak. Pengsan
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:43 PM | Show all posts
taik lembu itu suci.. rumput jer pun yg dah diproses.
kalau taik org lg pengsan makan mcm2.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 08:33 PM | Show all posts
lembu tak boleh sembelih tp najis lembu buat main. bodoh ke cerdik?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Sukahatilah budaya masing2 asalkan bahagia tk kacau org pun kan
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
First time baca pasal pertarungan najis lembu ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 12:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Mujur kat sini baling kelapa je. Kalau taik lembu, aku rasa mau piau bau bile lalu kat mrr2 hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:34 AM From the mobile phone | Show all posts
epik katenyer....hihihihihihihi..macam2...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:50 AM | Show all posts
dah kau sembah menatang tu, taik dia kau buat main pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:33 AM | Show all posts
hahaha aduhaiii india plak dahhh
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 01:29 PM | Show all posts
ape ni??? geli le
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:05 PM | Show all posts
Tahi suci?
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Euwwww
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2017 02:43 PM | Show all posts
OMG jijikkknyaaa. tahi boleh buat main
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 07:53 AM | Show all posts
ni mandi kena pakai dettol sebotol ... betapa banyaknya bakteria ...
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2017 12:57 PM | Show all posts
asalkan boleh jer diorg ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2017 01:09 PM | Show all posts
geli tengok. bakteria banyak tue
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2017 01:50 PM | Show all posts
jijik siot
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2017 02:44 PM | Show all posts
geli wey
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2017 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat cina rakyat dia berak merata, di india pulak main baling2 taik, di negara jiran pulak ada rakyat yanh masih verak merata dan suka baling taik kat bangunan kedutaan besar malaysia...
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2017 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Jijik gilaaaa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069855s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list