Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2273
View
102
Reply

[Tempatan] UPDATE POS #8. Tak mati pulak, UMNGOK salah info!!Takdak research takdak study, bukti kebebalan mb nanana ganung kita

[Copy link]

Author: dodolgemok       Show all posts   Read mode

Post time 19-5-2017 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya rabbul, apake bodoh gigeh gi amik pokok impot buat mercu tanda daerah.pokok tu bukannya asal teganu pung.mesia ni penuh dgn hutan kot,mcmlah kat ganu tu xde pokok lokal utk dijadikan sbg landmark..
180k tu kalo buat rumah dah dapat banglo 2 bijik
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 19-5-2017 12:49 PM
Bukan gitu En Pagar. Kita bercakap secara terbuka lah. Sebab hari ini orang tidak lihat kepada sur ...

Dah tu apa salah mb?bukan dia yang beli,pokok pun tak mati..nak hentam dia kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Sepatutnya bina rumah hijau yg dapat dikawal suhu cahaya nya, baru tumbesaran pokok tak jadi kontroversi.

Contohilah bagaimana kerajaan pusat invest untuk panda.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Pening dgn umno ingatkan mic ckp putar belit mcm kolingga, kejap mati kejap hidup amma nalla thambi yillek poodahhh
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok ni mmg cantek sebab bodynya gemuk macam kak mah..

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:29 PM | Show all posts
MP: Ini pentadbiran 'baham gambang'

Pentadbiran Terengganu baham gambang susulan isu berkaitan pokok benang sutera yang menjadi mercu tanda Bandar Baharu Kuala Nerus, kata anggota parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad.

Ini susulan pokok yang nama saintifiknya ceiba speciosa dari Brazil itu dilaporkan mati kerana faktor cuaca, tanah dan baja, pada awalnya.

Exco negeri Rosli Othman, kemudian membetulkan kenyataan itu dengan berkata pokok dianggarkan RM180,000 itu tidak mati, cuma nampak macam pokok mati."

Namun setelah mendapat kritikan ramai rakyat Terengganu dan Malaysia, saya mendapati kerajaan negeri telah menafikan, ini menunjukkan pentadbiran mereka tidak terurus dan terburu-buru, orang Terengganu kata 'baham gambang', katanya.

Dalam kenyataan hari ini, Raja Bahrin juga menolak penjelasan bahawa pokok itu dihadiahkan oleh kontraktor.

Kalau betul baik bagi hadiah benda yang tidak boleh mati seperti pintu gerbang mercu tanda dan sebagainya, katanya.

Berita Harian melaporkan Rosli sebagai memohon maaf atas kekeliruan yang timbul dan berharap penjelasan terbarunya melenyapkan semua persoalan mengenainya.

"Maklumat terbaru diterima daripada nurseri yang bertanggungjawab menanam pokok berkenaan, menyebut pokok itu cuma mengalami proses keguguran daun, bukannya mati," beliau dipetik sebagai berkata semalam.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif yang ditemui selepas merasmikan pelancaran hari minggu perusahaan kecil dan sederhana (PKS) peringkat kebangsaan di Terengganu Trade Centre (TTC), di Kota Terengganu, turut berkata pokok itu tidak mati.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
pagarkayu replied at 19-5-2017 05:50 PM
Dah tu apa salah mb?bukan dia yang beli,pokok pun tak mati..nak hentam dia kenapa?

Bukan dia beli pokok. Naifnya kau dek. Kat dunia ni xde benda yg free. Kau ingat kontraktor tu senang2 nak bagi pokok harga 180k free2 gitu jah? Naif atau bodoh kau ni?
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 06:32 PM
Bukan dia beli pokok. Naifnya kau dek. Kat dunia ni xde benda yg free. Kau ingat kontraktor tu sen ...

Lu yang bodoh pokok tak mati lu kata mati..lu banyak makan semut ke apa?memang mb takde kaitan dengan isu pokok..lu bebal kata orang pulak bebal
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:49 PM | Show all posts
pagarkayu replied at 19-5-2017 06:40 PM
Lu yang bodoh pokok tak mati lu kata mati..lu banyak makan semut ke apa?memang mb takde kaitan den ...

dia ni dah dekat 4 kali kantoi fitnah dengan aku
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
pagarkayu replied at 19-5-2017 06:40 PM
Lu yang bodoh pokok tak mati lu kata mati..lu banyak makan semut ke apa?memang mb takde kaitan den ...

Lava awal2 cuba berselindung xnak dedahkan identiti, ujong2 sendiri kantoikan. Mmg lavafailmath betul! Kahkahkah..!!

Aku xcakap pon pokok tu mati, tuan umngok kesayangan kau yg cakap yer. Terus kantoi kebodohan kau   
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang hidup pasti akan mati. Begitula jua pokok tersebut. Sudah sampai ajalnya. Kena kematian perlu dipolitikkan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
noell replied at 19-5-2017 12:57 AM
apa kelebihan pokok neh weyyy?? sama tarap dgn pokok ketum ka??

Tempat ngangkung...itulh kelebihanya..   
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Investment pastu duit hilang tak taw punca..tapi yang ini boleh jadi alasan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 19-5-2017 03:29 AM
Pokok delima penghias tembok

cantik...
petik buah plak nak.tgk..hihi...
tiap pokok kalau sesuai.tmptnya..mmg cantik...
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:38 PM | Show all posts
pagarkayu replied at 19-5-2017 05:50 PM
Dah tu apa salah mb?bukan dia yang beli,pokok pun tak mati..nak hentam dia kenapa?

Ok. Teruskan. Aku cuma nak pulihkan imej.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 03:39 AM | Show all posts
shernazz replied at 19-5-2017 04:38 AM
cantik...
petik buah plak nak.tgk..hihi...
tiap pokok kalau sesuai.tmptnya..mmg cantik...


Masih putik lagi.


delima.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 03:41 AM | Show all posts
delima1.jpg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-5-2017 06:19 AM From the mobile phone | Show all posts
@whitemagic @sabbath_shalom dah kemaluan xberani masuk lepas kantoi. Ntah2 dah bunuh diri sbb malu sgat
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 07:36 AM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 20-5-2017 03:39 AM
Masih putik lagi.

xyah beli pamoga gulsan bagai kan..
trus je amek dari pokok...
merah menyala uolsss
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 07:41 AM From the mobile phone | Show all posts
mb ganu ni memang bodoh,  sama taraf dgn mb kedah
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 20-5-2017 07:41 AM
mb ganu ni memang bodoh,  sama taraf dgn mb kedah

Bagi aku razif mb kedua paling bijak selepas idris jusoh.dia ni cikgu macam mana kau boleh kata dia bodoh?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 06:49 PM
dia ni dah dekat 4 kali kantoi fitnah dengan aku

Banyak tu..tak malu betul dia tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 20-5-2017 07:41 AM
mb ganu ni memang bodoh,  sama taraf dgn mb kedah

Razif berjaya kurangkan kesesakan atas jambatan ketika musim perayaan..dia juga sangat jaga kebersihan negeri sampai dapat ranking no 1 kementerian pelancongan..orang hebat macam ni kau kata bodoh?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 19-5-2017 05:10 PM
Tunggu je lah. Ni semua agenda antara team dalam Humno ganu. Masing2 saling memampuskan.   ...

Waduh...sabo je la...negeri comey doh tp tgn2 yg membinasakan...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2017 10:52 AM | Show all posts
mejaputih replied at 20-5-2017 10:51 AM
Waduh...sabo je la...negeri comey doh tp tgn2 yg membinasakan...

nok buat guane...  aku pun pening mikir set2 ni.  
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.075764s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list