Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1105
View
17
Reply

Mee Kuah Bakso, Sedapnya Hingga Menjilat Sudu

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-8-2017 10:53 AM | Show all posts |Read mode


Hidup ini mungkin membosankan jika kita selalu ulang perkara sama setiap hari terutamanya bab pemakanan harian.


Rugilah jika kita tidak cuba beribu-ribu resipi yang ada di seluruh dunia ini. Ok kali ini penulis nak kongsi satu resipi yang agak menarik dan telah diubahsuai dari resipi yang sedia ada.


Kebiasaannya bahan penting dalam mee kuah adalah ayam, sotong atau udang tapi apa kata anda cuba resipi terbaru ini iaitu mee kuah bakso! Hah! terkejut kan.



Mudah je, ikut saja resipi dibawah ini.






Bahan-bahan :
- Bawang putih
- Lada hitam
- Ayam
- Bakso
- Mee
- Cuka makan
- Sos cili
- Sos tiram
- Sos tomato
- Kicap (tiada dlm gmbr, lupe snap)
- Garam
- Lada sulah
- Sawi
- Cili merah
- Daun sup
- Telur

Cara-cara Membuat :
1- Tumis bawang putih & lada hitam (lagi banyak lagi sedap)
2- Masukkan ayam + air . Tunggu menggelegak & ayam masak.
3- Masukkan bakso, cuka 1 sudu makan, lada sulah,kicap, sos tiram, cili sos & tomato sos (kuantiti ikut suka & citarasa masing-masing). Masukkan garam sesudu kecik & batang sawi. Tunggu sampai menggelegak.
4- Masukkan mee +daun sawi+cili merah
5- Masuk telur. Jangan bagi telur kuning pecah.
6- Agak-agak telur separuh masak boleh tutup api & tabur daun sup & rasa.







Nampak sungguh menyelerakan tak? Yum.. yum.. Jemput makan semua. - CARI

Related collections:

Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
bakso tu nama mknan laa, yg bulat2 tu bebola daging bukan bakso. .haha, kalau kat sabah bebola tu d panggil pentolan from bahasa indon juga
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 11:05 AM | Show all posts
dh biasa buat. taruk bakso.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Dapnye {:love
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
chinta89: dh biasa buat. taruk bakso.

laa, mmg panggil bakso ghopernyerrr. .iols sngka penulis ni yg salah tulis
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Bakso tu bebola daging tu ker???
Ceq suka 1 kedai buat.. kenyal2.. sedap.. bperisa sedaplah.. besar2.. lupa dh nma kedai tu.. huuu.. {:childlike
Sapa ada resepi real buat bebola daging mcmtu.. mohon tempek..  yg kenyal2 tu.. bukan bebola daging spegeti tau..{:love
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 04:42 PM | Show all posts
Yummy.... ptg2 ni trasa lapo plak.  Tmbah2 hr hujan
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 04:16 PM | Show all posts
apa yang luar biasanya? biasa je kut mee bakso ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 04:57 PM | Show all posts
sedapnyaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 9-8-2017 11:02 AM
bakso tu nama mknan laa, yg bulat2 tu bebola daging bukan bakso. .haha, kalau kat sabah bebola tu d  ...


Klu xsalah mereka panggil meatball tu sebagai bakso juga.
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2017 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Pernah mkn mi bakso kat ayam penyet ap. Boleh tahan la rasa bakso nya..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 10-8-2017 09:03 PM
Klu xsalah mereka panggil meatball tu sebagai bakso juga.

haaa, tu laa rupanya kena panggil bakso juga bebola tu. .hihi
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2017 09:23 PM | Show all posts
!!!Betul Betul Senang Nak Menang!!!
=========================================

Duduk Rumah je,guna telepon bimbit dah boleh.
=========================================
wukong,tembak ikan ,slot game
semua ada kat sini...!!!
=========================================

Whatsapp 014-321 1145 SILA CLICK
https://api.whatsapp.com/send?phone=60143211145
www.luckystar118.weebly.com
=========================================

Online Transfer
Main  apa dpt apa,senang top up senang cuci
service 24jam.
=========================================
WELCOME BONUS ,DAILY BONUS, TOPUP BONUS
BAGI SEMUA MEMBER



------------------------------------------------------
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 12:38 PM | Show all posts
nampak sedap, tapi bebola tu cam terlalu hitam. dulu akak makan bakso sedap bebola cerah & besar sikit. orang kata yg tu owner buat sendiri bebola bakso
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2017 02:50 AM | Show all posts
bakso kalau x kena gaya masak rasa hanyir kan
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2017 08:14 PM | Show all posts
malas nak buat. beli je la
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 02:53 AM | Show all posts
bakso ni kalau salah buat boleh rasa hanyir kan kuahnya
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 04:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq untuk resepi nii
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055206s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list