JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
6937
View
136
Reply

[Falsafah] ...jangan takut memberi...

[Copy link]

Author: ctjah    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 22-1-2018 12:10 AM From the mobile phone | Show all posts
The power of giving.. the more u give, the more u will get in return

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2018 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Screenshot_20180122-100407.jpg

Screenshot_20180122-100232.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2018 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2018 09:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Tolonglah org lain..di kala kesusahan nnt Allah akan hantarkan bantuan. Walau bukan dari org yg kita tolong sekalipun, pertolongan tetap akan datang dari jalan yg kita ketahui atau tidak. Itu janji Allah. Ingatlah kesenangan kita pun bukan dtg semata2 dr usaha kita sendiri...tapi dari rahmat Allah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2018 11:59 AM | Show all posts
takkan kurang rezeki org yg besedekah...makin bertambah ada lah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 11:04 AM | Show all posts
jangan takut memberi... ingatlah, di setiap rezeki kita, terselit sedikit rezeki orang lain.. tidak miskin dengan memberi. ikhlas kan hati mudahan rezeki kita dilipat gandakan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 03:09 PM | Show all posts
Saat Kita Membagikan Rezeki Pada Orang Lain Maka Allah Akan Menggatinya Dengan Yang Lebih Baik

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 08:25 AM | Show all posts
Biasakan diri dengan istiqamah dalam bersedekah. Paling mudah setiap kali Jumaat, ringankan tangan masukkan wang dalam Tabung Masjid. Sesekali bagi lebih banyak dari biasa..mcm nak ambik note RM50 tu..mesti ada bisiken setan, tak payahlah....boleh nasi ayam 5 bungkus la....mcm2 la. Tapi kena lawan la.
Kalau ramai orang kita yang bersedekah, aku percaya duit tu balik semula pada masyarakat. Itu yg Nampak..kalau yg tak nampak...... di sana baru kita terima faedahnya.
Agaknya kalau bersedekah semasa umrah....lagi berlipat kali ganda pahalanya. Cuma kena mula biasakan diri dengan bersedekah. Naik kereta mewah..sampai masjid..seringgit je dihulurnya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Rezeki itu milik TUHAN.Semakin kita ikhlas memberi kepada org lain,insyaAllah Dia akn memudahkan rezeki kita.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Tidaklah akan berkurang harta yang kita infaq/sedekahkan dengan ikhlas kerana Allah,melainkan Allah akn menggantinya dgn berlipat ganda.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2018 07:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Teruskan memberi dengan ikhlas.. semoga dengan pemberian itu akan membuka jalan2 kebahagiaan, ketenangan dan kemurahan rezeki yang lain.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2018 03:35 PM | Show all posts
Jangan takut memberi untuk lebih banyak menerima.Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2018 01:47 PM | Show all posts
tak perlu takut atau was-was untuk memberi sebab rezeki kita pun makin bertambah.  Bile tengok orang memerlukan gembira kita lagi rasa seronok. Rezeki Allah itu luas.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2018 12:51 PM | Show all posts
Alhamdulillah... dapat banyak ilmu dari sini

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2018 11:59 AM | Show all posts
semakin banyak kite memberi semakin banyak Allah murahkan rezeki kita. In shaa Allah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2018 02:09 PM | Show all posts
Tidak ada satu makhluk melata pun yang bergerak di atas bumi ini yang tidak dijamin ALLAH rezekinya. (Surah Hud : 6).

Sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu.(Surah Ibrahim : 7).

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2018 02:40 PM | Show all posts

Sebab

Kita semua akan mati..  Duit berkoyan pon tak boleh bawak masok kubor..  Jangan kedekut sangat..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2018 09:10 AM | Show all posts
I am trying my best to give.. seikhlas-ikhlas..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2018 04:53 PM | Show all posts
Setuju jangan takut memberi tetapi harus beringat dengan pepatah Melayu "buat baik berpada-pada, buat baik jangan sekali" Sebab memang fitrah manusia ini ada sesetengah akan cuba mengambil kesempatan, nanti termakan diri sendiri.

Kita juga sepatutnya kadang-kadang perlu berfikir sebelum mengambil pemberian orang takut tidak terbalas budi. Katakan individu yang pernah menolong kita itu meminta pertolongan tetapi kita tidak dapat memberinya.. takut janggal dan terpaksa tebalkan muka

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2018 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagi aku rezeki Allah ni banyak jadi yakinlah setiap rezeki yg kita dapat ada bahagian org lain jugak....setiap ape yg kita milikki sebenarnya bukan milik kita tapi ape yg kita sedekahkan itulah milik kita....jgn rasa takut miskin kerana sedekah sesungguh org yg paling kaya diakhirat nanti adalah org yg paling banyak sedekah.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053256s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list