Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1870
View
17
Reply

[Jenayah] 433 jam tangan berjumlah RM80 juta dari kondo maybe harta umno jugak kot

[Copy link]

Author: jofizo       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-6-2018 01:22 PM | Show all posts |Read mode
433 jam tangan berjumlah RM80 juta disita dari kondo mewah


PETALING JAYA: Sebanyak 433 utas jam tangan berjenama ditemui dalam 37 beg yang dirampas dari kondominium mewah, Pavilion Residences di ibu negara dikaitkan dengan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak.


China Press melaporkan hasil penilaian ke atas jam tangan itu, pakar menganggarkan semuanya mencecah RM80 juta, termasuk seutas jam tangan paling mahal berharga RM3.5 juta yang difahamkan berjenama Rolex.


Difahamkan, seutas lagi jam tangan jenama Cecil Purnell berharga RM1.2 juta, manakala jenama lain terdiri daripada Patek Philippe dan Richard Mille.


Akhbar itu melaporkan proses pengiraan dan penilaian ke atas 37 beg berisi jongkong emas, barang kemas dan jam tangan itu yang bermula 30 Mei lalu, kini di peringkat akhir dan masih ada sebahagian barang kemas jarang ditemui yang belum dinilai pakar.
Menurut laporan, pakar mengambil masa 5 hari, mulai 30 Mei untuk menyelesaikan kerja menilai semua jam tangan berjenama yang diisi dalam 6 beg itu.

Difahamkan, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh sudah mengarahkan proses penilaian semua jongkong emas, barang kemas dan jam tangan itu diselesaikan sebelum sambutan Aidilfitri atau anggota terbabit tidak dapat bercuti raya.

Pada 25 Mei lalu, Amar Singh mengumumkan pelbagai mata wang berjumlah RM114 juta ditemui dalam 35 beg yang dirampas dari Pavilion Residences, manakala baki 27 beg mengandungi barang kemas serta barang berharga lain yang perlu dinilai pakar.

Polis sebelum ini merampas 72 beg dan 284 kotak mengandungi beg tangan mewah dalam operasi penggeledahan 6 premis dikaitkan dengan Najib sejak malam 16 Mei lalu, sebagai sebahagian daripada siasatan dalam skandal 1MDB.

Enam premis itu adalah kediaman peribadi Najib di Taman Duta, 3 kondominium mewah di Jalan Raja Chulan, pejabatnya di Jabatan Perdana Menteri dan kediaman rasmi perdana menteri di Seri Perdana, Putrajaya yang digunakan Najib sejak 2009.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/06/13/433-jam-tangan-berjumlah-rm80-juta-disita-dari-kondo-mewah/

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-6-2018 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Astagaaaaa... Beyond belief sunggoh tamaknya dgn reta korupsi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-6-2018 01:24 PM | Show all posts
kata wak komidi duit tu umno punya
kata bung najib x de masa nk bank in

maybe jam nih blh auta utk hadiah pd perwakilan umno plak kot
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada gak melayu yg bilionaire dlm senyap
Ikut minat masing2 mengumpul barang

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi diorang kan isele? Kelapa guna duit rakyat sister??
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:32 PM | Show all posts
banyaknya 433 jam tangan?? lagi banyak agaknya dari stok jam kt kedai jam..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku hanya kenal jam jenama seiko, Casio dan G-shock jer.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
ice watch ada tak.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada bukti mcm ni cukup tak bak dakwa bujan masuk penjara? Tak sabar nak tunggu hari tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:45 PM | Show all posts
Kita berharap rakyat tidak lupa pesan Rosmah mansor agar jimat berbelanja di hari raya....


Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:32 PM | Show all posts
ini baru betul tak cukup tangan

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Maideen. replied at 13-6-2018 01:45 PM
Kita berharap rakyat tidak lupa pesan Rosmah mansor agar jimat berbelanja di hari raya....

Jimat belanja Raya = boleh menabung beli patek Philippe
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Gila lah entah2 jam tu ada yang tak pernah pakai pun
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 03:08 PM | Show all posts
jam aku dah rosak.. nak satu boleh?
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 03:17 PM | Show all posts
kalau bulan dan bintang boleh dibeli
mesti kak mah & abg jib wat koleksi
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kedai renovate, simpan stok jam ke apa cmni?beratusss haa
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 10:12 PM | Show all posts
laki bini ada koleksi memasing

dah bole masuk list Forbes world's most powerful and richest couples
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2018 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts
kalau ikut pendapat acik pembekap, najib anak aristocrat. . biasalah main juta2. . marhaen terkejut sebab nak pakai jam harga seribu pun kena tunggu bertahun baru dapat
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list