JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
3418
View
8
Reply

Saman tiada lesen memandu di mahkamah trafik

[Copy link]

Author: Nfikri98    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-7-2018 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Saya nak tanya kalau saman tiada lesen memandu di mahkamah jpj selalunya dalam lingkungan berapa yeee. Termasuk saman insuran tak cover. Terima kasih
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2018 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Saman lesen xde rm300, naik mahkamah mmg tak boleh kurang. Cuma roadtax je boleh minta kurang. Paling2 kau kena byr rm500 je
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-7-2018 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 6-7-2018 11:30 AM
Saman lesen xde rm300, naik mahkamah mmg tak boleh kurang. Cuma roadtax je boleh minta kurang. Palin ...

Oouh macam tu ea. Saman takde lesen tu dia mmg fix yee harga nyeee. Terima kasih untuk info
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2018 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
tp standby la rm900, lesen, insurance dgn roadtax... nh kalau mejistret mmg bemgis tak nak kurang ... hahaha.. kalau dpt kurang kira luck ts la
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2018 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau saman tiada lesen PDRM sama ke jumlah denda rm300 tu? Saya pun kena saman tiada lesen memandu..ada sesiap tau?
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2018 02:10 PM | Show all posts
percaya sangat la apa org kat atas tu kata..kalau masuk mahkammah saman boleh dikurangkan jika alasan bagus diberikan.. mengaku salah dasn minta kurangkan saman kerana ....(cari lasan sendiri la)
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2018 01:38 PM | Show all posts
Pada kertas saman mesti ada tulis kena naik mahkamah kat mana-mana kan? Call mahkamah tersebut atau walk-in, cuba tanya staf di pejabat mahkamah berapa biasanya kompaun majistret jatuhkan untuk kes tiada lesen (tamat tempoh pun kira tiada lesen juga). Boleh kurang atau tidak bergantung kepada alasan anda dan ketegasan majistret.

Pengalaman peribadi aku (kena dengan trafik dan bukannya JPJ), kerani di pejabat mahkamah majistret KKB nasihatkan aku supaya standby RM1 ribu. Memang itu yang majistret jatuhkan kompaun. Merayu pun (alasan aku tak power kot) tak jalan.

Standby duit siap-siap sebelum majistret jatuh hukum. Kalau belum berduit, minta pejabat mahkamah re-scheduled tarikh masuk mahkamah.

Harap membantu.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2018 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
ketam_batu_jr replied at 30-7-2018 01:38 PM
Pada kertas saman mesti ada tulis kena naik mahkamah kat mana-mana kan? Call mahkamah tersebut atau  ...

kalau roadtax dengan insuran ada macam mana pulak sebab aku kena saman tetinggal lesen kat dompet lama
Reply

Use magic Report

Post time 19-12-2018 03:10 PM | Show all posts
nak tanya ..anak saya kena saman sbb xde lessen memandu
berapa saman dikenakan
adakah pemilik kereta ibu nya dikenakan juga

tq
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043874s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list