Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
8116
View
136
Reply

Koleksi Bunga dan Pokok Saya

[Copy link]

Author: sharlenetexas    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 25-4-2019 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 25-4-2019 10:42 PM
Sharlene ada tanam yg ni? ni jenis rajin berbunga ni, syok tgk sekelompok2 macam tu

Ros ni jiran punya. Dah lama x siram. Iols kesian tengok jadi tolong siramkan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-4-2019 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 25-4-2019 11:05 PM
Catpaw replied at 25-4-2019 10:43 PM
Ni yg jenis kecik2 tu ke? murah juga ya rm8. iols ngidam orkid bunga kaler hijau.


Ni macam orkid basic untuk beginner kot. Beli masa ekspo tani. Mula2 ingat nak beli keratan orkid yg lawa2. Tapi xde yg murah. Iols expect ada yg 3 pcs RM10 tapi xde pun. Keratan yg tak tau bila nk berbunga pun dah RM8. Jadi iols beli yang dah berbunga baru puas hati
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:47 PM
Ros ni jiran punya. Dah lama x siram. Iols kesian tengok jadi tolong siramkan.

gunting la batang dia tanam
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:55 PM
Nanti iols minta dengan dia

Berkenan dengan bunga ros kat balai polis ni. Kecil je pokoknya  ...

yg ni org panggil warna kuning telor kan. iols penah beli kat cameron dulu... warna ni... elok bawa balik yg kudup lain tukar jadi oren peach bila mengembang... sampai la tu la warna dia dah tak jadi kuning telor dah
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh @sharlenetexas iols ada nampak org ajar tanam ros ni. iols kongsikan ya

sediakan cawan plastik (cup air jual kat pasar malam tu) dan botol mineral.

pilih batang bunga yg dah bertunas sikit, kerat dan cucuk dalam cup yg dah berisi tanah. Ambil botol mineral tu buat tutup batang ros tu sampai ke tanah. Dalam 2 minggu mengembang tunasnya. cup tu cucuk sikit bagi air keluar
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-4-2019 11:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
Masuk wishlist kaktus ni
20181013_131536.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:33 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 11:31 PM
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
...

unik kaktus ni.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-4-2019 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 25-4-2019 11:58 PM

Iols suka sangat layan lagu As I Lay Me Down - Sophie B. Hawkins. Kengkonon springtime lah. Tapi springtime kat sini panas kemarau. Huhuhu...

...If felt like springtime on this February morning in the courtyard.... Iols imagine courtyard penuh dengan bunga-bungaan harum mekar mewangi

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-4-2019 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagu kegemaran yang ada kaitan mengenai bunga
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-4-2019 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak tau nama apa. Manja juga ni. Tak leh terlebih atau kurang air. Direct sunlight pun takleh juga. Sempat tanam sekali dan tak membiak.
20181104_124525.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2019 06:04 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:59 PM
Bunga melur letak bawah bantal

kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untuk awet muda
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-4-2019 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
abangadek replied at 28-4-2019 06:04 PM
kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untu ...

Benih takde. Kalau ranting boleh hidup ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:44 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 11:31 PM
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
...

subhanallah, cantiknya kaktus ni. bunga dia ya tu?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 26-4-2019 03:40 PM
Koleksi tahun lepas. Mak iols tanam.

yang merah jambu bawah sekali tu bunga apa sharlene
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 27-4-2019 12:03 AM
Iols suka pokok lidah jin yang ni sebab lain dari induknya yang gemuk dan pendek

Uols ada tips ...

pokok ni sesuai letak dalam rumah kan. elok utk  bagi oksigen dalam rumah
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 28-4-2019 07:41 PM
Benih takde. Kalau ranting boleh hidup ke?

Boleh, mudah hidup melalui keratan batang. kalau nak pos,bungkus tempat yg dikerat tu dengan kertas lembap basah2 bungkus dengan plastik pastu ikat kemas kat plastik tu. insyaAllah elok nanti sampai ke tuan baru dia mudah hidup
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
abangadek replied at 28-4-2019 06:04 PM
kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untu ...

macam mana nak makan buat awet muda tu. baru tau ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 03:16 PM | Show all posts
Entah berapa lama boleh tahan pokok kekwa ni agak nya ya? susah tak nak jaga indoor?
Capture.JPG


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 03:19 PM | Show all posts
mula bula beli, ingat kan terung kecil sekali pokok cili la
Chili.JPG

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2019 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Rayna90 replied at 29-4-2019 03:19 PM
mula bula beli, ingat kan terung kecil  sekali pokok cili la

Letak atas meja makan sambil makan boleh petik.
Mak iols pun ada tanam lada ungu tapi biasalah daunnya macam kena seterika. Ada keluar buah tapi tak pernah makan pun. Sekadar jamu mata
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.081722s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list