Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
716
View
21
Reply

[Cerita] Bas tanpa pemandu

[Copy link]

Author: cahayahidupku    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-8-2019 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kisah bermula pada suatu malam.. Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam. Mamat sorang nie bersama rakannya (nama terpaksa dirahsiakan) dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong. Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India.. tiba-tiba kereta yang dipandunya mengalami kerosakkan.

Mamat nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali. Walhal kereta tersebut baru sebulan pakai. Mamat nie dan rakannya pun menolak kereta mereka ke bahu jalan dan mereka cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu. Malam dah gelap sapa nak tolong, kereta rosak tepi jalan.

Tiba-tiba mereka terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan walhal jarak bas tersebut dengan mereka tidaklah jauh, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai. Mereka menggigil ketakutan, aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri. Kaki mula tak boleh bergerak, mamat tu dah mula terkencing kat seluar, nak lari pun tak boleh, mulut kawan dia mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu, nak cuba lari tapi tak mampu, mamat tu mula tercium bau macam-macam! Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye mereka.

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu, Mamat tu dan kawan dia dah tersandar kat kereta menanti hantu nak cekik.. tiba-tiba..

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang..."

Terdengar suara dari belakang bas, mereka ternampak dua orang lelaki India sedang menolak bas tersebut dalam keadaan yang termengah-mengah...



*credit to cerita lawak
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
patutlah tak nampak pemandunya...ada kat belakang


Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh pulak mamat dengan  kawan dia menanti nak kena cekik dengan hantu
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Nyesal mamat trketar takut smpai trkencing dlm sluar
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Siannya... Nk buat cmna lkaler drebar bas
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Siannya... Nk buat cmna jaket drebar bas pun dh mcm mlm
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 12:10 AM | Show all posts
buat rugi terkencing dalam seluar je..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-8-2019 01:43 AM From the mobile phone | Show all posts
lilbub replied at 4-8-2019 09:44 PM
Boleh pulak mamat dengan  kawan dia menanti nak kena cekik dengan hantu

Cnfident btul diorg hntu nak cekik. Dh standby awal2 tadah leher..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-8-2019 01:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Pink_Purple replied at 5-8-2019 12:10 AM
buat rugi terkencing dalam seluar je..

Kan....x memasal dh hancing bau badan..
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 08:07 AM | Show all posts
Sian mamat..hahahha..dahla takut sampai terkencing..kalau kes mcm ni baca segala jenis jampi serapah pun x lut
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 09:15 AM | Show all posts
hehehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 09:19 AM | Show all posts
elok la sangat, kereta dgn bas sekali rosak hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 10:38 AM | Show all posts
cahayahidupku replied at 5-8-2019 01:45 AM
Kan....x memasal dh hancing bau badan..

pas2 nak kena tolong tolak bas lagi
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 11:51 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 11:54 AM | Show all posts
hahhaaha
kesian orang yang tolak bas.
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 12:39 PM | Show all posts
Ingat cerita seram mula2 tu...
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2019 06:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2019 01:04 AM | Show all posts
memang lah tak nampak pemandu.dah dua2 tkg tolak
nya..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.084580s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list