Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2248
View
88
Reply

UBAT CACING YANG MANA BAGUS UNTUK KUCING?

[Copy link]

Author: Kurex    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 10-9-2019 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 10-9-2019 03:12 PM
Mana boleh kan aku dok rumah tok yg aku mengasuh ni.. Skrg aku bagi makan saja..

Sebab kalau kita dah kasir, takut ada efek lain.. Ada kes lepas dah dikasi, luka dari bedah tu bernanah, berdarah balik..
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2019 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 10-9-2019 03:16 PM
Sebab kalau kita dah kasir, takut ada efek lain.. Ada kes lepas dah dikasi, luka dari bedah tu ber ...

Aku ingat nak warded kucing aku kasi tu bbrp hari.. Bila luka sembuh baru lepaskan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 06:53 AM | Show all posts

tablet...tp jangan lupa timbang kucing anda...kalau 3kg...dos 1 tablet = 4kg tu pon ok...reference: dari doktor di klinik haiwan.
jadi kalau 1-2kg, potong je dua...gune pill cutter (kedai dua ringgit pon ada, watson/guardian mahal, tp kalau dah terpaksa rissa beli je...alamak terlebih info pula...maaf....hehe..)


https://shopee.com.my/product/37314116/1550916321

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 07:13 AM | Show all posts
Kurex replied at 10-9-2019 02:25 PM
Guna ubat cacing apa? Meh share sini..

machiko tapi awak boleh ja cari kat shopee ada pelbagai jenis




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 07:15 AM | Show all posts
Gomea replied at 10-9-2019 02:33 PM
Deworm 3 bulan sekali je. Kira cacing tu da keluar tu kire ok la kot. Kucing da vaksin ke? Kucing te ...

Ada dan kena vaksin.Biasa bawah 2 tahun tu (if Xsilap aku kena buat 2 kali)
kalau dah tua tu setahun sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 07:18 AM | Show all posts
sarah82 replied at 10-9-2019 02:50 PM
Vet x bgtau sebab apa? Aku nak tanya pendapat angpa semua.. Kejam tak kalau aku tangkap stray cat  ...

aku setuju.hari tu aku p vet gomen tanya if stray cat ni nak kena vaksin dulu ke baru boleh kasi.
dia kata xpayah. bila nak buat ubat bius habis stok pulak. aduhaiii
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 08:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Tengok sikit kucing ko kurex
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 08:07 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 10-9-2019 02:50 PM
Vet x bgtau sebab apa? Aku nak tanya pendapat angpa semua.. Kejam tak kalau aku tangkap stray cat  ...

Itu la yg seelok2nya. kucing aku betina kat rumah 3 ekor semua dah mandul
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-9-2019 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 11-9-2019 08:05 AM
Tengok sikit kucing ko kurex

Nah... Kucing ni aku ambik 15 ogos lepas. Ada fungus, kurus.. Ni dah ok sikit, bulu pun dah tumbuh.. Aku bagi dia supplement dgn multivitamin, aktif gila! Aku nak bagi vaksin, tapi aku baca ramai kata kucing dorang mati lepas vaksin.. Risau aku!
IMG20190907142308.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 11-9-2019 08:07 AM
Itu la yg seelok2nya. kucing aku betina kat rumah 3 ekor semua dah mandul

Mandul ni kawal populasi kucing terbuang.. Kesian kekadang baby kena buang.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
ais_kosong replied at 11-9-2019 07:18 AM
aku setuju.hari tu aku p vet gomen tanya if stray cat ni nak kena vaksin dulu ke baru boleh kasi.
...

Jenuhhh.. Depa limited kat ubat bius depa..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 11-9-2019 08:55 AM
Nah... Kucing ni aku ambik 15 ogos lepas. Ada fungus, kurus.. Ni dah ok sikit, bulu pun dah tumbuh ...

Hoih, ingat comel tengok orang macam tu. Kembang bulu dia. berapa kg ni? macam ringan je. Tak pernah lagi kucing2 aku mati kena vaksin, alhamdulillah. Ko hantar la kat vet kerajaan. Aku hantar kerajaan je vaksin
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:15 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 09:10 AM
Mandul ni kawal populasi kucing terbuang.. Kesian kekadang baby kena buang.

Mula2 memang sedih nak mandulkan dia, betina spaying. Tapi fikir2 balik, mandulkan la... tak larat nanti dia beranak bukan sikit2, pulak boleh 4 kali setahun. Nanti menyeksa dia pula dengan anak2 dia kita tak larat jaga... lain la boleh ngadap dia je
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 11-9-2019 09:15 AM
Mula2 memang sedih nak mandulkan dia, betina spaying. Tapi fikir2 balik, mandulkan la... tak larat ...

Tu la.. Ni ibu si montel dah bunting balik.. Tak sempat nak pi spray.. Kena tgg dia beranak nak minta vet spray terus
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:19 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 09:17 AM
Tu la.. Ni ibu si montel dah bunting balik.. Tak sempat nak pi spray.. Kena tgg dia beranak nak mi ...

Sarah tau tak bila time nak cucuk hormon dia lepas beranak?
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 11-9-2019 09:19 AM
Sarah tau tak bila time nak cucuk hormon dia lepas beranak?

Tak tau.. X apa nanti sy pi tanya vet..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 09:20 AM
Tak tau.. X apa nanti sy pi tanya vet..

Cukup anak kucing 6 minggu dah boleh cucuk. Saya dulu dah minggu ke 5 hantar cucuk, sebab tak sempat dah minggu ke6 tu saya tak blh pergi. Lepas cucuk tu vet pesan byk kali susu dia kering lepas ni. Kena bagi anak2 dia makan
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 09:20 AM
Tak tau.. X apa nanti sy pi tanya vet..

Cukup anak kucing 6 minggu dah boleh cucuk. Saya dulu dah minggu ke 5 hantar cucuk, sebab tak sempat dah minggu ke6 tu saya tak blh pergi. Lepas cucuk tu vet pesan byk kali susu dia kering lepas ni. Kena bagi anak2 dia makan
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 11-9-2019 09:28 AM
Cukup anak kucing 6 minggu dah boleh cucuk. Saya dulu dah minggu ke 5 hantar cucuk, sebab tak semp ...

Kena buat mcm ni la.. Kalau tak asyik beranak.. Dah la dia x pandai jaga anaknya
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:40 AM | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 09:13 AM
Jenuhhh.. Depa limited kat ubat bius depa..

saya p hari tu stok habis xtau dapat bila.
so xjadi nk kasi kucing tu. tunggu balik kg.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.080937s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list