JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
131616
View
338
Reply

Ideas, announcement, feedback, report thread kene sorok antu nenen

[Copy link]

Author: tin       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 7-11-2004 04:54 PM | Show all posts
Originally posted by gekko at 7-11-2004 03:07 PM:


Yes, good read and very nice pictures of the Adnans in action.
Would be better if it had included "real" tanks instead of Sibmas.

So what does "STRU" in STRULAND stands  ...


STRU  is actually a made up simplified word. It came from the Malay word SETERU which means enemy.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 09:14 AM | Show all posts
Originally posted by tin at 7-11-2004 04:54 PM:


STRU  is actually a made up simplified word. It came from the Malay word SETERU which means enemy.


Aha, I see ....is SETERU a new word, have never heard of it before, my limited vocab level only know the word "MUSUH" as enemy.

BTW, how about NAGASOR ? NAGA = Dragon (China) what about the SOR in NAGASOR ?
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 12:58 PM | Show all posts
Originally posted by gekko at 8-11-2004 09:14 AM:


Aha, I see ....is SETERU a new word, have never heard of it before, my limited vocab level only know the word "MUSUH" as enemy.

BTW, how about NAGASOR ? NAGA = Dragon (China) wha ...


"Sor"as in DINASOUR gekko
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 02:44 PM | Show all posts
Yes, that make sense
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 02:48 PM | Show all posts
.... wakakakaakakaaa..... DINOSOUR ... thaz a gud one, never thought about it infact ....

... the SOR .... short form of "AGGRESSOR" ...... lol:lol




:cool::cool::cool:
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 03:55 PM | Show all posts
Heh,heh, naming the aggressor forces "the Army of the Land of the Five Clawed Dragon " was too obvious I think!
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2004 05:00 PM | Show all posts
lol:lol .. yeahhh .. once upon a time  .. the NAGA land was (at least perceived as) a real threat and would be the real ******SOR ... now no more lah T ... we are veli2 gud friend2 awready.... :hug::hug:

... heheheh lol Time Change, Value Change, Perception has Also Change ....




:cool::cool::cool:
Reply

Use magic Report

Post time 9-11-2004 03:21 PM | Show all posts
Rasanya ATM juga patut segerakan atau adakan latihan ketenteraan di Utara Semenanjung pula... yang melibatkan semua negeri di sempadan Utara. Dieland cuba takluk Malaysia ke, mende... Bukan apa... takut nanti sedar sedar pagi-pagi asyik dengar sawadikap sawadikap je..:bgrin:
Reply

Use magic Report

pakcik_d This user has been deleted
Post time 9-11-2004 07:08 PM | Show all posts
Originally posted by Laxamana. at 9-11-2004 15:21:
Rasanya ATM juga patut segerakan atau adakan latihan ketenteraan di Utara Semenanjung pula... yang melibatkan semua negeri di sempadan Utara. Dieland cuba takluk Malaysia ke, mende... Bukan apa...  ...


rasanya mungkin semua BIM yang ada kat utara tu sibuk ngan operasi kawalan sempadan, pasal tu nak adakan ex berskala besar tak dapat..mungkin kurang strenght kot.
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2004 09:45 AM | Show all posts
Originally posted by Malik Al Hassan at 8-11-2004 05:00 PM:
lol:lol ..  .. yeahhh .. once upon a time  .. the NAGA land was (at least perceived as) a real threat and would be the real ******SOR ... now no more lah T ... we are veli2 gud friend2 awready....

... heheheh  Time Change, Value Change, Perception has Also Change ....


heh heh, siap ade offer lagi...walopon skala "kecil"
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2004 10:44 AM | Show all posts
Originally posted by lipanlapan at 2004-11-10 09:45:


heh heh, siap ade offer lagi...walopon skala "kecil"



Fliend2 awleady maaaa ... lol:lol




:cool::cool::cool:
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2004 10:49 AM | Show all posts
Originally posted by Malik Al Hassan at 10-11-2004 10:44 AM:

Fliend2 awleady maaaa ... lol:lol

:cool::cool::cool:


cheap2! come2, let me show u something, so many things...
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2004 10:43 AM | Show all posts
Originally posted by lipanlapan at 10-11-2004 10:49:


cheap2! come2, let me show u something, so many things...


:hmm:... cam pernah sampai sana jerk... :lol
Reply

Use magic Report

azzuri This user has been deleted
Post time 12-12-2004 10:58 AM | Show all posts
lipan dah buat recon dulu kot...
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2004 11:31 AM | Show all posts
Sapa2 yg ada lapang sila ke Ipoh 30 Disember nih utk saksikan perbarisan tamat latihan ahli udara muda TUDM di Institut Latihan TUDM Ipoh.

[ Last edited by jazim on 28-12-2004 at 08:52 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2004 01:59 PM | Show all posts
Originally posted by jazim at 21-12-2004 11:31:
Sapa2 yg ada lapang sila ke Ipoh 30 Disember nih utk saksikan perbarisan tamat latihan ahli udara muda TUDM di Institut Latihan TUDM Ipoh.


hmmm... aku nak pegi jauh ler jazim... nanti ngko ambik gambar n post ler kat sini... :hug:

[ Last edited by jazim on 28-12-2004 at 08:52 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2004 01:06 PM | Show all posts
Originally posted by venez at 27-12-2004 01:59 PM:


hmmm... aku nak pegi jauh ler jazim... nanti ngko ambik gambar n post ler kat sini... :hug:

[ Last edited by jazim on 28-12-2004 at 08:52 PM ]


:setuju::setuju::setuju: leh tengok sama....
Reply

Use magic Report

jebon This user has been deleted
Post time 6-1-2005 03:27 PM | Show all posts
Sikit cadangan sebagai orang baru.Rasanya kita tidak perlu membuka terlalu banyak topik baru apatah lagi jika perkara yang nak dikemukakan itu masih lagi relevan dengan topik sedia ada supaya topik2 menarik tidak akan hilang priority kerana kita tahu tidak banyak yang mampu dimuatkan dalam satu2 pages.Misalnya kalau dah ada topik kapal perang,maka segala jenis kapal bolehlah dibincangkan disini dan tidak perlu lagi buka thread frigate ke?corvette ke?dsbnya.Dengan cara ini perbincangan kita akan lebih teratur dan menarik.




------sekadar cadangan dari ambo orang baru------
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2005 08:10 AM | Show all posts
Originally posted by jebon at 6-1-2005 07:27:
Sikit cadangan sebagai orang baru.Rasanya kita tidak perlu membuka terlalu banyak topik baru apatah lagi jika perkara yang nak dikemukakan itu masih lagi relevan dengan topik sedia ada supaya topik ...

bagus juga jebon punya suggestion..
sib baik my topic sket je.. about movies n radio.. kira okeh la tu kan ;)
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2005 03:38 PM | Show all posts
Originally posted by jebon at 6-1-2005 03:27 PM:

Sikit cadangan sebagai orang baru.Rasanya kita tidak perlu membuka terlalu banyak topik baru apatah lagi jika perkara yang nak dikemukakan itu masih lagi relevan dengan topik sedia ada supaya topik ...

Originally posted by eva at 11-1-2005 08:10 AM:

bagus juga jebon punya suggestion..
sib baik my topic sket je.. about movies n radio.. kira okeh la tu kan ;)


Macam kat sini ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2005 02:08 PM | Show all posts
I think there are too many thread which are redundant and duplicating the same title. Is it a trend to introduce a new thread often even tough there are so many threads on it already?

R6
Reply

Use magic Report

jebon This user has been deleted
Post time 27-1-2005 08:56 AM | Show all posts
Sebelum tu mohon permisi drp moderator CARI.
Setelah hampir 3 bulan GW 'padam',dengan ini saya menyarankan kawan2 saya diGW supaya dapat register disini dan bolehlah kita teruskan minat kita  i buat sementara waktu sehingga GW aktif kembali ataupun mungkin boleh terus kekal disini disamping kembali semula keGW.Kira macam kes dua bini juga le.Sudah ada beberapa orang drp kita telah berada disini samada menggunakan nick asal dan juga nick baru.Ada antaranya telah PM pada saya.Sayang rasanya ,kerana saya tahu ramai diantara kita diGW yang berpengetahuan dalam hal2 pertahanan samada melalui pengalaman sendiri,cable ataupun pembacaan,penulisan.Tidak salah walaupun dimana kita berada tetapi niat kita semua satu sahaja iaitu mahu melihat negara ini kuat disegi ketenteraan.Cuma satu sajalah,kalau kita diGW agak liberal sikit,tetapi disini kita nak kena kontrol sikitlah.Bukan masalah besar sebenarnya.

-----------JEBON/JBON---------
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2005 09:25 AM | Show all posts
Originally posted by jebon at 27-1-2005 00:56:
Sebelum tu mohon permisi drp moderator CARI.
Setelah hampir 3 bulan GW 'padam',dengan ini saya menyarankan kawan2 saya diGW supaya dapat register disini dan bolehlah kita teruskan minat kita  i bu ...

care to share kenapa dia padam atau sengaja dipadamkan??? :hmm:
jom... citer at least bleh ambik pengajaran:ah:
Reply

Use magic Report

jebon This user has been deleted
Post time 27-1-2005 02:54 PM | Show all posts
Ohhh sorry eva,lambat respond....tak perasan tadi.
Mungkin masalah pada Dk3.com.......yang lain2 tu saya tak tahu.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2005 03:02 PM | Show all posts
Originally posted by jebon at 27-1-2005 02:54 PM:
Ohhh sorry eva,lambat respond....tak perasan tadi.
Mungkin masalah pada Dk3.com.......yang lain2 tu saya tak tahu.


apa dk3.com ni?:hmm:
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047125s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list