Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
6838
View
50
Reply

"Arwah Minta Urut Tangan Sebelum Muntah Darah" - PA Datuk Nassier Wahab Cerita Detik Akhir..

[Copy link]

Author: yanieray       Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-12-2019 10:17 AM | Show all posts |Read mode

Kredit foto: Kanda Azizul Khamis




Penyanyi veteran, Datuk Nassier Wahab, 57, dilaporkan meninggal dunia pada jam 12.45 tengah malam tadi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (UMSC), Petaling Jaya.


Berita menyedihkan itu disebarkan oleh rakan karib Allahyarham yang juga penyanyi era 80-an, Zur Eda menerusi aplikasi Whatsapp kepada rakan artis.

"Innalillahi-wainnaillah-hirojiun... Dukacita dimaklumkan Datuk Haji Nassier Wahab baru sahaja menghembuskan nafasnya terakhir pada pukul 12.45 pagi di UMSC."


"Mohon sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah dan kita doakan semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama roh para solihin," tulisnya.


Berita Harian melaporkan Nassier sebelum ini mengalami masalah sakit di bahagian gusi sejak menjalani prosedur cabut gigi, semenjak lima tahun lepas dan menjalani pembedahan membuang ketumbuhan pada rahang kiri, Julai lalu. Arwah seterusnya melakukan rawatan lanjutan seperti radioterapi, kimoterapi dan berehat buat satu tempoh sementara tahap kesihatannya kembali pulih.


Menurut pembantu peribadinya, Ariff Salim, segalanya berlaku dengan pantas apabila Nassier muntah darah kira-kira jam 12.30 tengah malam tadi. Sebelum itu, arwah telah meminta Ariff untuk mengurut tangan dan belakang badannya sewaktu sedang berehat, namun menghembuskan nafas terakhir 15 minit kemudian.


Pemergian Allahyarham secara mengejut itu disifatkan Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) sebagai suatu kehilangan besar kepada industri muzik tanah air.


  



Berasal dari Pulau Pinang, Nassier Wahab memulakan karier dalam bidang seni sebagai penyanyi dan pelakon pada era 1980-an. Penyanyi Memori Cinta Luka itu juga pernah menyertai Gegar Vaganza (GV) musim kedua pada tahun 2015 dan berjaya mendapat tempat keempat keseluruhan.


Allahyarham meninggalkan isteri, Datin Fatimah Abd Rauf, 56, dan seorang anak, Intan Najihah.


Jenazah Allahyarham akan dikebumikan pagi ini di kawasan kediamannya di Bandar Bukit Raja, Selangor. - CARI


  
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 10:54 AM | Show all posts
takziah                                 
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Awet muda arwah tapi tu la mati tak kira tuq muda
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah..al fatihah
Handsome & smart betul arwah ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:04 AM | Show all posts
Al Fatihah. semoga roh arwah dicucuri rahmatNya.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
innalilah
salam takziah
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:15 AM | Show all posts
al-fatihah....
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:21 PM | Show all posts
..انّا للہ و انّا الیہ راجعون
Salam takziah kepada keluarga arwah..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:48 PM | Show all posts
innalillahi wainnnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:56 PM | Show all posts

Innalillahiwainnailaihirojiunn.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiunn semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:39 PM | Show all posts
takziah.. pagi2 lagi dah dengar berita tentang dia meninggal dunia... moga Allah merahmati.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam.takziah...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
muka steady 30an ... al fatihah buat arwah dan takziah buat keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Mampos la sesapa yg mulut hansuang kata arwah main bomoh buat susuk bagai
Senang je dia hembus nafas, takde pun seksa2 nak putus nyawa
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 03:26 PM | Show all posts
Innalillah...
maknanya masa GV tu dia dah sakit la kan
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
   
Innalillah. Takziah.Semoga dicucuri rahmat ke atas rohnya.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 03:50 PM | Show all posts
umo 57, tapi awet muda macam 30an...innalillah wainalillahirojiun...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 03:51 PM | Show all posts
innalillah...
tatau pulak arwah sakit and buat chemo..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.101930s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list