Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
2118
View
43
Reply

Main Banjir, Budak 4 Tahun Alami Pendarahan Teruk Lintah Masuk Dalam Kemaluan

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-12-2019 12:16 PM | Show all posts |Read mode
Seorang ibu berdepan detik cemas apabila anaknya mengalami pendarahan teruk akibat gigitan lintah.


Siti Hariaty Bee Ismail, 36, mendakwa hanya menyedari keadaan anaknya itu selepas ternampak kesan darah pada seluar Nur Adriana Bee Zulkarnain, 4.




Gambar hiasan




Katanya, lintah dipercayai masuk ke dalam kemaluan mangsa ketika bermain banjir di rumahnya di Kampung Gual Sitok, Rantau Panjang.

Doktor kata kalau saya terlambat, anak saya mungkin mengalami pendarahan yang teruk dan boleh membawa maut.

Pada mulanya saya sangka ia hanya luka biasa namun selepas diperiksa, saya terkejut apabila melihat darah keluar dengan banyak (pada kemaluan) dan mula mengesyaki lintah masuk di bahagian itu.

Apa yang saya pelik dia langsung tidak menangis dan tidak berasa sakit, katanya kepada Berita Harian.




Foto: BH Online




Mengimbas kejadian, Siti Hariaty berkata anaknya kelihatan pucat sejak dua hari lalu mungkin kerana kehilangan banyak darah.


Ibu tiga anak itu mengesyaki lintah masuk ketika anaknya bermain banjir berhampiran rumah pada Ahad lalu.


Kanak-kanak itu kemudian dihantar ke klinik berhampiran dengan bantuan bomba yang dihubungi jirannya kerana rumah mereka sudah terperangkap dengan banjir.


Pihak klinik berkenaan bagaimanapun mengarahkan mangsa dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ) II, Kota Bharu untuk mendapatkan rawatan segera.


Pemeriksaan di hospital mendapati terdapat kesan gigitan di bahagian dalam punggung kanak-kanak itu.


Siti Hariaty bersyukur anaknya selamat dan dibenarkan pulang jam 2 petang semalam. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:18 PM | Show all posts
aaaa yayayayaiiiiiiimad:

benda ni paling aku geli masuk plak kt situ
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik mak dia syak awal2 klu terlambat abis..mgkn mak dia ada pengalaman jgk dulu
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:27 PM | Show all posts
Sebab tu ada yang melarang main air banjir tapi masih ramai berdegil gigih nak main air banjir juga  macam kat water park kan dah terbukti membahayakan.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai, kasihan adik ni tapi tahan sakit sungguh dia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:28 PM | Show all posts
alahai.. air banjir tu bukan air sungai yg suci murni mengalir tu... air banjir tu dah bercampur dgn segala mende.. harus la ade bendasing ... hebahan dah dibuat .. risiko2 air banjir... sedar lah wahai akak2 mak mak sekalian... mujur dpt diselamatkan... moga semua dipermudahkan..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
meremangggg. Benci betol aku tengok pacat dan lintahhhhh. dah la air banjir tu keruh, bukan nampak dia datang berenang.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:39 PM | Show all posts
umur baru 4thn mak dia bg pulak main banjir ...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:53 PM | Show all posts
Adoi takutnya. Tak usahlah berkubang kat kawasan banjir.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
minahmanja replied at 5-12-2019 01:39 PM
umur baru 4thn mak dia bg pulak main banjir ...

Mesti dia main tepi2 air je..lintah ni dia dok birai air je..klu sungai dia dok menyelit tepi2 daun kat tebing...aku biasa sgt sbb ms kecik selalu main sungai kt kg.nk selamat main tengah2..tp mmg kn ht2 gak.pnh sepupu masuk lintah kat kemaluan ni..mmg darah byk..ubat paling cepat mkn belalang goreng.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
bulan_gerhana: alahai.. air banjir tu bukan air sungai yg suci murni mengalir tu... air banjir tu dah bercampur dgn segala mende.. harus la ade bendasing ... hebahan ...


Geli gila kot dengan air banjir dngan campur taik lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:06 PM | Show all posts
cupu replied at 5-12-2019 01:55 PM
Mesti dia main tepi2 air je..lintah ni dia dok birai air je..klu sungai dia dok menyelit tepi2 dau ...

errkkk..makan belalang goreng?
iols pernah tengok orang makan belalang kunyit..sedap katenye..lemak2..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngerinyaa. {:cryrun
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Itu ler lain kali anak tu main air atau
mandi sungai pakaikan underwear,
baik budak pompuan mahupon lelaki.

Takkan maknya tak tahu, tak pernah dengar
Dah banyak kes lintah masuk dlm pantat
bukannya budak kecik, pompuan besar pon
biasa kena kalo mandi cuma pakai kain.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
sebab tu jangan biar anak main banjir kak, macam2 penyakit, binatang ada dalam air tu, iol masa kecik pun geli tengok air banjir bawah rumah, pikirkan najis kat lubang tanah tu mesti keluaq
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 04:43 PM | Show all posts
Dulu masa kecik2 teringat satu cerita yg perempuan tu keje kat sawah sekali perut kembung. Org kampung kata dia mengandung padahal tak kahwin lagi. Sampai ke sudah kena jwab fitnah org kampung yg suke membawang. Sekali rupa2 nya lintah yg beranak pinak dlm perut dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 04:43 PM | Show all posts
lintah gigit tak gatal mcm pacat ke uols?
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
cupu replied at 5-12-2019 01:55 PM
Mesti dia main tepi2 air je..lintah ni dia dok birai air je..klu sungai dia dok menyelit tepi2 dau ...

Punyala khusyuk baca sekali tokojut den baca last part suruh makan belalang goreng arrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Minami2013 replied at 5-12-2019 04:43 PM
Dulu masa kecik2 teringat satu cerita yg perempuan tu keje kat sawah sekali perut kembung. Org kampu ...

dah tu cemana? dia hidup lagi ka? gelinya benda tu beranak pinak..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Artemesiaa replied at 5-12-2019 12:27 PM
Sebab tu ada yang melarang main air banjir tapi masih ramai berdegil gigih nak main air banjir juga  ...

itu bkn water park(kalo ada lintah la)...itu dh water f*ck...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.104887s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list