JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
7471
View
12
Reply

Nak hilangkan bunyi dengung paip

[Copy link]

Author: CivicSI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-9-2009 08:42 AM | Show all posts |Read mode
Salam dan selamat sejahtera

Macam mana nak hilangkan bunyi berdengung paip air setiap kali paip air dibuka ?
Rumah civic ni ada satu kepala paip yang dah loose sikit.Jadi ada air menitik tapi belum sempat nak tukar. Apakah disebabkan kepala paip yang rosak ini ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 08:55 AM | Show all posts
cari plumber...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-9-2009 09:11 AM | Show all posts
2# suci_rania

Kalau boleh nak DIY sebelum cari plumber..
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:22 AM | Show all posts
mungkin cara terbaik adalah dgn menukar kepala paip tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-9-2009 09:24 AM | Show all posts
4# mkmh

Memang nak tukar .
Tapi betulke puncanya dari kepala paip yang rosak ? atau disebabkan angin tersekat dalam paip air tu ?
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:27 AM | Show all posts
mungkin jugak tekanan air tu tinggi sebab tu bunyi berdengung tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-9-2009 09:32 AM | Show all posts
mungkin jugak tekanan air tu tinggi sebab tu bunyi berdengung tu
mkmh Post at 2-9-2009 09:27


banyak jugak kemungkinan nya..
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 01:21 PM | Show all posts
civicsi,

kepala paip umh cha pun ari pun cam tue gak...
problemnye dtg dr kepla paip yg rosak...
lepas tuka, xde bunyi smpi ler skarang...
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:47 PM | Show all posts
maknakata kepala paip yg rosak lah penyebab utama datangnya bunyi berdengung tu... segala kemungkinan telah terjawab
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-9-2009 09:44 AM | Show all posts
Dah tukar paip sabtu lepa.
Alhamdulillah..memang betul  bunyi dengungan berpunca dari kepala paip  yang bocor.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2009 08:06 AM | Show all posts
Kalau tak mahu dengar denggung paip tu tukar saja yang baru, selesai masalah, senang aja kan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-9-2009 12:18 PM | Show all posts
Kalau tak mahu dengar denggung paip tu tukar saja yang baru, selesai masalah, senang aja kan.
Taufik Post at 9-9-2009 08:06


Tukar apa ? kepala paip?
Kepala paip yang bocor tu lah puncanya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2018 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Benda ni dh agak lame....tp aku nk tnye kalau ade pakar paip dlm ni.....umah aku pun terjadi benda yg lebih kurang same....tp aku tak rasa kepala paip yg rosak...umah aku paip dkt tangki akan berbunyi mcm vibrate mcmtu bile air dari paip direct nak masuk dalam tangki....kenape ek.bunyi mcm tu...ape masalahnye....?benda ni akan berbunyi bile air dekat tangki hampir2 penuh.....die akan bunyi/vibrate.....bile air dlm tangki penuh...bunyi pun hilang.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046446s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list