View: 4571|Reply: 37
|
masalah telesales, tolonnnnnnnnn...
[Copy link]
|
|
aku ada satu masalah.. masalah aku ni boleh dikatekan agak biase je.. okay, camni, kan kadang2 korang ada dpt phonecall dari tah sape2 la kan, contohnye nak jual barang la, nak jual insurans la, nak jual pakej percutian la, nak jual itu la, nak jual ini la.. aku ni jenis melayan phonecall2 sebegini walaupun aku tau aku takkan beli ape2 pun pada dorg, langsung takde org pun penah close aku apa2 kalo melalui phonecall ni.. contohnye hari tu, aku dgr je awek jual insurans ni membebel kat aku lebih dari setengah jam, phonecall tu habis selepas aku refuse sebanyak 3 kali.. pas aku letak je kawan2 aku kate aku bodo nk mampos sebab tak letak phone, padahal anytime je leh tekan butang merah.. tau2 jelakan, phonecall utk telesales ni biasenye lame, ianya mengganggu sket waktu aku bekerja yg tak menentu ni.. tapi aku tak sampai hati sgt nk end kan call cenggitu je, aku mesti akan dgr sampai habis, baru aku ckp tanak sbb aku mmg tak sampai hati, kalo aku tibe2 end call, rase macam aku layan org mcm sampah, even org tu takde dpn mate pun aku tak sampai hati, mereka stil manusia gak kan.. so, aku nak mintak tolon forummers kat sini bg kat aku ayat2 untuk mereject org jual barang tapi dgn penuh cara berhemah..
p/s : segala komen dan kritikan yang bernas didahulukan dgn ucapan terima kasih dari aku.. |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau ko takde masalah nak layan, layan je la. Buatpe dgr ape kawan-kawan ckp? |
|
|
|
|
|
|
|
aku pon dok bengang ni!!!
kenape celcom dengan cimb boleh bagi details aku pada orang2 insurans ni? walaupun kerjasama ke, ape ke, sepatotnye kene dapat kebenaran daripada aku dulu!, aku kadang2 bile call, explain panjang nak mampos dekat sejam, lepas tu aku tolak, mati2 tolak, orang2 ni akan paksa aku, paksa gile2 suruh beli insurans tu jugak! kadang2 aku ckp,
"duit gaji aku tiap2 bulan habis bayar insurans je, aku nak makan ape nanti ?? ":@ |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pun spesis kesian jugak, tapi aku memang bukan jenis ramah tamah, Bila diorg dgr aku ni dgr tak dgr aje, dorg paham-paham sendiri. |
|
|
|
|
|
|
|
btw aku rasa dorng lagi bengang kalau ko dengar smpai abes dorng membebel last ko kate ko reject..
kalau aku tukang jual insurans tuh bagai.. aku dah stok menyumpah dalam hati.
btw.. kalau ko rasa ko tak berminat ko boleh je potong ckp dorng tuh.. "maap cik, saya rasa tak bape berminat, saya takot kalau cik cite sampai abes nanti buat abes air liur cik je"
huhuhu |
|
|
|
|
|
|
|
patut nyer biler dengar dia orang nak promote ker aper...ckp sori i x berminat...dah abih citer... |
|
|
|
|
|
|
|
cuba guna ayat2 ni..
1. 'saya tgh sibuk meeting ni'
2. 'mana dapat no hp saya ni. no ni untuk personal matters je. selain dari tu mintak maafla, saya x layan'
3. 'dah banyak kali dah saya pernah terima panggilan macam ni, dah beribu-ribu pun duit saya kena tipu. saya dah serik. tima kasih jela ek'
4. 'sebelum encik promote pe2, biar saya terus terang je, saya mmg tak berminat. encik cuba call orang lain ye.' |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 7# kaychek_koksey2
aku sgt suke yg no4.. |
|
|
|
|
|
|
|
kalau suara dia sedap utk didengar ko layan je...
tapi kalau suara tak best... ko kata je tak berminat...
|
|
|
|
|
|
|
|
cakap baik2 aje.. cakap "maaf saya tak berminat.. terima kasih yeee".. dengan nada suara paling lunak.. jadi orang tu takde la feel loser sangat.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 5# gujiwa
at least aku bg die peluang nak bercakap pasal produk die.. aku paham perasaan die, sbb aku pun lebih kurang keje mcm die.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 3# kaishi
kdg2 time ko isi borang tu, mayb ko tak sedar ko dah tick kebenaran perkongsian maklumat, mende camtu la yg membawa kepada segala telesales ni.. ataupun ko tak tick pun, tapi staf yg tickkan utk ko, haha.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 10# satusembilan
hari tu mmg awek tu suara best, pastu layan aku pun best, lagi la hati aku ni lembut.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 11# mesmerize
aku tak tau la suara aku ni dlm fon camne, tah2 kalo aku ckp lembut pun die dgr kasar, hahaha.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 12# blackred99
hehehehe takpe la kalau jenis suke dgr dorng membebel2x itu terpulang la pada hak ko masing2x..
tapi mcm pelik kalau ko dah selesa dengan cara ko aku rasa tak de benda la nak di cite poblem sgt kecuali hal kawan2x ko kate ko ni suke sangat melayan..
so baik ko create jawapan untuk kawan2x ko yang tak suke dengar ko melayan dorng2x yang nak buat sales ni.. hehehehe |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 16# gujiwa
ko mmg bijak! susa keje kalo takde workstation sndirik ni, huhuhu.. pantang kalo ade ape2, msti dorg dgr punye.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun ada sentimen yg sama mcm ko, Tak sampai hati nak letak telefon sebaik mendengar sora dorang besemnagat tinggi nak mula becerita pasai promosi dorang.
tapi lately aku dha berjaya to say no. Sblm depa sempat membentangkan hujah2 depa, aku potong line dulu bagi tau, "sori aku ni org miskin tak mampu nak beli produng hang. carik lah ksutomer lain yg kaya" |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 3# kaishi
aku pernah baca somewhere org cerita, ada org bank boleh jual info kita kat agen2 insurans / pelancongan ni |
|
|
|
|
|
|
|
aku pernah cakap kat org telesales nih
'maaf saya tengah bekerja.'
'bila saya boleh call cik semula?'
'tak call semula pun tak pa, Sy tak berminat dan tak kecil hati pun kalau u tak telefon semula.' |
|
|
|
|
|
|
|
aku pulak pernah (kes konon2 suh renew insurans yg aku x pernah amik):
"eh kalau saya amik mesti la saya tau."
"oo ye ke. kalau mcm tu nanti saya check dgn manager saya. nanti dlm 20 mins saya call cik balik boleh?"
"boleh2."
pastu aku masuk nombor tu dlm reject list. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Cinta & Perhubungan
|