Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
16808
View
13
Reply

Camne nk halau burung merpati kt ceiling rumah?

[Copy link]

Author: kasseh       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-6-2012 10:56 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum....sesiapa bleh tlg tak bgtau cara nk halau burung2 ni sbb dh beranak pinak kt ceiling.sampai ni cam dh batuk2 mcm kena asma nk bernafas pun susah.sbb habuk2 sarang dn taik dia tu jatuh kt dlm bilik tidur.....uhuk.uhuk.uhuk...tgh batuk lg ni...tq
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2012 11:43 AM | Show all posts
Reply 1# kasseh


   same la.. rumah aku pun kena....cara paling perikemanusiaan ialah dengan menjahanmkan sarang dia... ..nk jual kat tokey cina pun tk laku sbb merpati kat rumah melayu ni tk bernilai...
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2012 04:19 PM | Show all posts
kita pun ada masalah sama jugek
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2012 05:13 PM | Show all posts
sama jugek. ada masalah ni gak. Tp merpati buat sarang kat awning tingkap. pastu selalu bertenggek kat tepi tingkap. Skali dgn cenderahati taik dia bagi. Baru cuci najis dia, selang beberapa jam, ada lagi cenderahati. Sangat pemurah mereka ini. Terima kasih merpati
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-6-2012 03:21 PM | Show all posts
Klu x mendatangkan penyakit nak jugak buat ucapan trima ksih...ni dh kira denjeres ni...merpati tu msuk kot opening bwh roof top..memang klu nak kacau pakai kayu x jalanyer sbb x sampai...mlm2 meriah lak ng ank2 dia...huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2012 03:58 PM | Show all posts
ape lg....upah ler sharp shooter yg gune snapang patah tembak burung gagak kt kl tu....

umah aku bukan burung,..tp musang yg berkejar kejaran bercakaran atas siling...kalo lawo bole gak bela buat pets...ni buruks...
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2012 06:18 PM | Show all posts
Reply 6# Sagoo

biar betik, moosang pestaim dengo nie..
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2012 09:09 AM | Show all posts
Reply  Sagoo

biar betik, moosang  pestaim dengo nie..
cincau Post at 22-6-2012 18:18



    betui yop.....teman x nipu, besor kucing aje musang tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2012 05:10 PM | Show all posts
nmpknya xde solution mslh merpati n moosang kt siling nie
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2012 05:34 PM | Show all posts
rasanya pasal ada opening kt bhgn bumbung rmh, tu pasal merpati berkampung kt siling. perasan merpati ni kt siling bila kontraktor naikkan dinding kt dpr blkg... x lama lps tu, dgr la bunyi merpati tu kt siling
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2012 05:46 PM | Show all posts
ni mesti angkara kontraktor. dorang wat opening kt bumbung rmh masa proses renovate
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2012 09:31 AM | Show all posts
boh gam tikus kat atas bumbung, bile dah terperangkap, boleh amek sembelih wat gulai
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2012 04:05 PM | Show all posts
kat umah aku burung merpati suka dok kat celah tiang..abes tiang umah penuh dengan taik.Jiran sebelah umah  tu letakkan beg plastik isi dengan kain buruk letak kat penjuru tiang tempat diorang selalu hinggap Aman rasenye dah takde dah burung ni terbang n berbunyi.Dah terbang kat umah jiran depan lak. Tak tahan aku dengan bunyi die.
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2018 06:40 PM | Show all posts
aLieNzDaToR replied at 21-6-2012 05:13 PM
sama jugek. ada masalah ni gak. Tp merpati buat sarang kat awning tingkap. pastu selalu bertenggek k ...

sembur guna WD-40

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087051s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list