Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Sephiroth

Muhammad pendidik unggul?

[Copy link]
Post time 1-3-2013 01:25 PM | Show all posts
sam1528 posted on 1-3-2013 01:04 PM
Ha ha , such a long copy paste. Do you understand it? I quote the work of Prof Tabor in his book ...

With due respect , I closed the topic related to Professor Willam Barcay. The reason for doing so, as Bible reading guy, we found ample of proof that such materials or writings is not fact rather his own view. Morever, base of Bibical writings, we will face such 'wolf  in sheep clothing' in future, present or past.

with sayings that, we closed this topic on that subject.

thank you...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 1-3-2013 02:30 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 1-3-2013 01:25 PM
With due respect , I closed the topic related to Professor Willam Barcay. The reason for doing so, as Bible reading guy, we found ample of proof that such materials or writings is not fact rather his own view. Morever, base of Bibical writings, we will face such 'wolf  in sheep clothing' in future, present or past.

with sayings that, we closed this topic on that subject.

thank you...

Why do you want to close this topic? You said you found ample evidence that Prof Barclay stated was not factual. So far you have not provided a shred of evidence. I would say you are just arguing on conjecture or 'konar konar' .... ha ha

What do you think of Paul per the biblical evidence?

Use magic Report

Post time 3-3-2013 08:00 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 28-2-2013 11:17 PM
religious peoples tend to get too emotional and judge others...that is the fact....i hve experie ...

Truth.8:
religious peoples tend to get too emotional and judge others...that is the fact....i hve experiences it.. maybe you called it assumption...i dont care because i hve gone thru this kind of situation

Your own experience cannot count as a complete evident. For example: Other poeple can say, I have never experienced it with religious people, how come Truth.8 can say that it is a fact?
Please provide proper evident.

Truth.8:
if u got problem with that, be it...put stop to it...dont be so emotional repeating it...

If there is a problem, I would love to solve it. Put stop to the problem won't solve the problem.

Truth.8:
..ur brain need to assess openly  to understand...if u cant understand...sorry i am not able to help u

Again, you haven't provided enough evidents for other people to assess your claim. Without evident no one can assess your claim.

Use magic Report

Post time 3-3-2013 08:34 PM | Show all posts
mashimaru83 posted on 3-3-2013 08:00 PM
Your own experience cannot count as a complete evident. For example: Other poeple can say, I h ...

Your own experience cannot count as a complete evident. For example: Other poeple can say, I have never experienced it with religious people, how come Truth.8 can say that it is a fact?
Please provide proper evident.

i dont have top provide proof....it my own experices and may be peoples too have experices it...

Truth.8:
if u got problem with that, be it...put stop to it...dont be so emotional repeating it...

If there is a problem, I would love to solve it. Put stop to the problem won't solve the problem.

if youn have problem...too bad...

Truth.8:
..ur brain need to assess openly  to understand...if u cant understand...sorry i am not able to help u
Again, you haven't provided enough evidents for other people to assess your claim. Without evident no one can assess your claim.

if you always infront pc's ....u not able to assess the world  and peoples....thats what i says...get a life.. mix around...experinces it...dont be emotional complaining  this and that ..

bye ...need to go out and face the reality of the world and real peoples...

Last edited by Truth.8 on 3-3-2013 08:35 PM

Use magic Report

Post time 3-3-2013 08:46 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 3-3-2013 08:34 PM
[/td][/tr]

Truth.8:
i dont have top provide proof....it my own experices and may be peoples too have experices it...

Without proof, it is just an assumption or opinion.

Truth.8
if you always infront pc's ....u not able to assess the world  and peoples....thats what i says...get a life.. mix around...experinces it...dont be emotional complaining  this and that ..
Truth.8:
bye ...need to go out and face the reality of the world and real peoples...

When you come back, please bring the evidents. Thanks.

Use magic Report

Post time 15-3-2013 01:39 AM | Show all posts
malas nak baca hentaman Seph yang panjang lebar dan penuh dengan caci makian keyboard warrior dia.

Muhammad s.a.w. pemerintah terunggul sebab, dengan keadaan baginda s.a.w yang buta huruf, baginda dapat mendidik masyarakat arab yang daripada jahil dok perang sana sini, bunuh anak perempuan, kepada bangsa mulia ketika itu.

sedangkan kamu, yang celik huruf pun, tak dapat buat apa yang baginda s.a.w dah buat.

Pasal Quran? Quran di turunkan melalui perantaraan Jibril DAN ianya di sampaikan secara lisan. Baginda s.a.w membaca melalui memori. Penulisan Al-Quran berlaku selepas baginda wafat, bermakna selama baginda hidup dan berjalan di atas muka bumi, Al-Quran dan segala tafsir yang kamu tengok tebal2 berjilid2 itu ada dalam memori baginda.

Kamu? Nak hafal 10 mukasurat buku pun susah, kan?

Jadi hentaman kamu itu membuktikan lagi bahawa Muhammad s.a.w. memang pendidik terunggul. Baginda s.a.w mengajar bukan sahaja agama, tetapi cara hidup; bagaimana hendak bergaul, bagaimana hendak makan, minum etc. Tiada manusia lain yang di kaji hidupnya secara terperinci melainkan Muhammad s.a.w.

Jadi, apa lagi yang kamu nak hentam, Seph?

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-7-2013 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
kenapa golongan pariah/paraiyar di malaysia ni suka mencari masalah. dasar paraiyar angkut taik.

Use magic Report

Author| Post time 30-7-2013 10:13 AM | Show all posts
jack-5 posted on 29-7-2013 01:44 PM
kenapa golongan pariah/paraiyar di malaysia ni suka mencari masalah. dasar paraiyar angkut taik.

Kalau sekali macam anjing peliharaan orang Arab, sampai kiamat kamu tak akan ubah dari menjadi anjing Arab juga lah. Semoga bangsa kamu pupus dari muka bumi ini.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 31-7-2013 12:19 AM From the mobile phone | Show all posts
memang dasar paraiyar, tak tau berterima kasih. untung dapat tinggal di malaysia, boleh pegi sekolah, dpt bantuan dll. orang melayu islam baik hati boleh bertolak ansur untuk keharmonian. tapi masih ada pariah yang sengaja mencari jalan pergaduhan seperti yg bukak thread ni.. golongan pariah ni la yang patut pupus. dalam agama hindu sendiri pon golongan pariah ni dihina diletak taraf lagi hina dari binatang/untouchable.. lagi nak hina agama orang lain. deyy tambi!! poorahh..

Use magic Report

Post time 2-8-2013 06:11 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 30-7-2013 10:13 AM
Kalau sekali macam anjing peliharaan orang Arab, sampai kiamat kamu tak akan ubah dari menjadi anj ...

betul tu
mana2 bangsa mungkin akan pupus
tak kira jenis apa pun

cuma agama TUHAN akan terus berdiri dengan sendirinya
dari mereka2 yang ikhlas keranaNYA
sentiasa berDOA untuk kesejahteraan makhluk sejagat

Use magic Report

Post time 2-8-2013 06:14 PM | Show all posts
jack-5 posted on 31-7-2013 12:19 AM
memang dasar paraiyar, tak tau berterima kasih. untung dapat tinggal di malaysia, boleh pegi sekolah ...

kita semua hidup dibumiNYA ini
walaupu ada golongan yg kafir pun -tetap ada hak mereka
walaupun seekor babi kurap
jangan sesekali menahan mereka dari mencari rezeki yang halal di bumi
atau menghina mereka lantas kejahilan

tetapi bersyukurlah- atas petunjukNYA
dan dengan PETUNJUKNYA, tunjukilah manusia kembali kepada AGAMANYA

Use magic Report

Post time 2-5-2014 04:54 AM From the mobile phone | Show all posts
karengkang posted on 30-1-2013 04:05 PM
Orang dungu jea percaya yg sejarah melayu bermula dari kesultanan melayu melaka..

Tapi kena ...

Suruh dia balik bungkus baju balik india lah. Dah tersesat dlm ni terjumpa pulak hindu extrem yang sesat.hidup bertuankan kesesatan. Asik nak kondem islam je keje nya.. bla. Bla. Hehehe. Aku suka jawapan ko. Org cmni kita kena basuh otak dia. Tak suka Malaysia bole bla apply jd perdana menteri Kat india. Ckp mcm cerdik sangat. Konon educated belajar smpai degree. Buangla degree tu.

Use magic Report

Post time 2-5-2014 04:59 AM From the mobile phone | Show all posts
jack-5 posted on 31-7-2013 12:19 AM
memang dasar paraiyar, tak tau berterima kasih. untung dapat tinggal di malaysia, boleh pegi sekolah ...

Orang berfikiran low class cmni xperlu ditarbiah..biarkan di dengan jawapan dan.dunia.khayalannya.. tk guna buka thread kalau kerjanya tahu nak.menghentam .. masih terkejut golongn camni masih ada kat bumi ni dengan ideology dan analisa xberasasnya utk menghentam melayu dan islam.

Use magic Report

Post time 2-5-2014 05:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Sephiroth posted on 30-7-2013 10:13 AM
Kalau sekali macam anjing peliharaan orang Arab, sampai kiamat kamu tak akan ubah dari menjadi anj ...

APa lah yang kau tak puas hati sangat dengan bangsa arab. Adapula apa kene mengena dgn kau. Apa kau dapat. Adakah agama kamu.mengajar kamu berbahasa kurang ajar dan.kesat? Sewajarnya kamu naiktaraf knowledge dan bahasa kamu. Dan terima lah kita ini hidup dimalaysia aman damai melainkan adanya PARASIT seperti kamu yg suka membabi buta menghentam keromo bahasa, agama org lain?

Use magic Report

Post time 2-5-2014 02:28 PM | Show all posts
cikpinkish posted on 2-5-2014 05:03 AM
APa lah yang kau tak puas hati sangat dengan bangsa arab. Adapula apa kene mengena dgn kau. Apa ka ...

Amboi avatar kau cikpink..... sensasinya

Use magic Report

Post time 3-5-2014 02:05 AM | Show all posts
cikpinkish posted on 2-5-2014 04:59 AM
Orang berfikiran low class cmni xperlu ditarbiah..biarkan di dengan jawapan dan.dunia.khayalannya. ...

wowww...ni biler punya thread nih ? hehe

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 3-5-2014 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
zamkumis posted on 2-5-2014 02:28 PM
Amboi avatar kau cikpink..... sensasinya

Harus sensasi..tergodala tew :p

Use magic Report

Post time 5-5-2014 08:39 AM | Show all posts
cikpinkish posted on 3-5-2014 06:09 PM
Harus sensasi..tergodala tew :p

Mencucuk mata, pakailah jubah

Use magic Report

Author| Post time 6-5-2014 08:46 AM | Show all posts
cikpinkish posted on 2-5-2014 05:03 AM
APa lah yang kau tak puas hati sangat dengan bangsa arab. Adapula apa kene mengena dgn kau. Apa ka ...

Maaf, aku tak layan orang2 yg menpunyai avatar seorang pelacur. Terima kasih.

Use magic Report

Post time 8-5-2014 02:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Sephiroth posted on 6-5-2014 08:46 AM
Maaf, aku tak layan orang2 yg menpunyai avatar seorang pelacur. Terima kasih.

saya sangat pasti seperti emak kamu hikhikhik

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-4-2024 06:39 AM GMT+8 , Processed in 0.690758 second(s), 44 queries .