Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Kenapa Kucing Suka Mendekati Mereka Yang Takut Padanya? Baca Fakta Ini

22-7-2016 01:51 PM| Komen: 18

Oleh Izzah Abbasy

Perasan tak, kucing suka sangat menyakat dan mendekati pada mereka yang tidak suka padanya. Minta makananlah, nak menggesel, nak 'mengeow' semua pergi pada mereka yang takut kucing. Kenapa agaknya?  

Tahukah anda? Ailurophobia bermaksud takut kepada kucing. Tetapi, jika anda perasan, kucing akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini (seperti di dalam gambar).


Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.

Ha, rupanya si bulus nak siasat dulu. Jadi, kepada yang fobia kucing, anda buat-buatlah suka padanya agar tak disiasat oleh polis berbulu ya. Hehehe.







Kredit : HoneyVets


Apa Reaksi Anda...

Bagus
41
Marah
24
Terkejut
34
Sedih
32
Lawak
31
Bosan
15
0
0
Komen: 18
Komen

Previous : Siapa Kata Kerja Sebagai Jurugambar Mudah? Lihat Foto-foto Ini

Next       : Awek Garang

Komen Terbaru

Quote gigahertz 25-7-2016 08:42 PM
cmf_Kimmy replied at 22-7-2016 07:10 AM
aku dah lama perati kucing memang suka pergi kepada orang yg tak suka dia......jeritlah camne pun, d ...

Aku suka panggil kucing aku dari belakang kerusi. Dia confirm datang.

Lain-lain Komen

Quote Mary_jane 22-7-2016 02:58 PM
Alahai adik saya sampai menjerit bagai kena gesel dek kucing kat kedai makan. Fobia naw.
Quote cmf_Kimmy 22-7-2016 03:10 PM
aku dah lama perati kucing memang suka pergi kepada orang yg tak suka dia......jeritlah camne pun, dia tetap gak nak dekat, melainkan orang yg sayang kucing ni bagi makanan kat dia, baru lah dia beredar.
Quote prettyrara 22-7-2016 05:57 PM
Haha kadang kita yg suka kucing ni duk panggil2 dia dtg dekat kita. Tapi kucing kadang tak pandang, sibuk pergi dekat org yg takut kucing. Dah terjerit2 kawan tu.
Quote Artemesiaa 22-7-2016 11:08 PM
Kucing ni ada sifat ingin tahu segala benda kalau boleh dia nak tahu sebab tu dia rajin gi siasat
Quote furbythecat 23-7-2016 06:57 AM
nakal kucing ni.kaki nyakat hahaha
Quote marion24 23-7-2016 10:19 AM
Nak kata mar x suka kucing x jugak..selalu kalau p kedai makan kucing2 selalu p dkt hubby mar gesel2 kaki hubby..rasanya sbb hubby Mar penggeli agaknya tp bab hulur makan dkt kucing dia suka je...anak mar pun mula2 takut kucing..lama2 mar suruh dia dekat dan usik kucing lama2 dia ok..sblm tu mmg kucing suka p dkt dia..takut sampai menjerit2..skrg ok je..
Quote manjalara_01 23-7-2016 10:55 AM
marion24 replied at 23-7-2016 10:19 AM
Nak kata mar x suka kucing x jugak..selalu kalau p kedai makan kucing2 selalu p dkt hubby mar gesel2 ...

so skrg kucing x gi kat hubby u ke?...

i pulak kalau kucing org i ok...sbb sure terjamin bersih
kalau kucing alley cat ke smelly cat tu yg i fobia
Quote marion24 23-7-2016 11:06 AM
manjalara_01 replied at 23-7-2016 02:55 AM
so skrg kucing x gi kat hubby u ke?...

i pulak kalau kucing org i ok...sbb sure terjamin bersih ...

Dtg je...ngiaw minta makan..tang mar lak sekor pun xnak dtg..hahaha.. punya la hulur bg ayam seketui dua..kucing x kenan dgn mar kot..hahaha..kucing dkt rumah mama mar pun sama xmo nye dia dtg dkt mar..kesian betui..
Quote ciwi1166 23-7-2016 11:07 AM
hehe untung taw kalo suking suke kita... nampak comel jer.
Quote manjalara_01 23-7-2016 11:11 AM
marion24 replied at 23-7-2016 11:06 AM
Dtg je...ngiaw minta makan..tang mar lak sekor pun xnak dtg..hahaha.. punya la hulur bg ayam seket ...

yea ke? maybe kucing2 tu play hard to get dgn u kot
suke lagi dgn hubby u...eheheh
Quote aku_best 23-7-2016 11:17 AM
Huhu..patut la kucing suka datang gesel2 kat aku...aku plak takut ngan kucing..eee..rasa geli ja bila kena sentuh dgn bulu kucing...
Quote marion24 23-7-2016 11:19 AM
manjalara_01 replied at 23-7-2016 03:11 AM
yea ke? maybe kucing2 tu play hard to get dgn u kot
suke lagi dgn hubby u...eheheh

Huhu...mungkin miaw2 tu taw mar ni xda sifat sayangi haiwan kot..hihi..mar bab2 haiwan ni kurgla..dan xleh bau najis2 haiwan ni cepat je semput..
Quote manjalara_01 23-7-2016 01:39 PM
marion24 replied at 23-7-2016 11:19 AM
Huhu...mungkin miaw2 tu taw mar ni xda sifat sayangi haiwan kot..hihi..mar bab2 haiwan ni kurgla.. ...

oh yea ke?  mungkin la kot
animal instinct gituww..

p/s: i pun semput jgk ngan bau najis natang
Quote marion24 23-7-2016 01:52 PM
manjalara_01 replied at 23-7-2016 05:39 AM
oh yea ke?  mungkin la kot
animal instinct gituww..


Hehe...sama la kita
Quote AlienGurlz 23-7-2016 07:25 PM
Aku dulu pun takut sangat dengan kucing. Kalau dekat kedai makan bila kucing datang dekat je, mulalah tak senang duduk. Kucing nak gesel je aku dah takut.
Tapi sejak adik aku bela kucing ni, aku dah tak takut dengan kucing dah.
Quote arrowtotheknee 24-7-2016 12:23 AM
Ohh camtu. Padanlah aku panggil selalu kucing jeling aku. Kau ingat kau comel sgt ke cat? :
Quote misscendol 24-7-2016 11:37 PM
paling pantang bila org mendengus bila tgk kucing
Quote gigahertz 25-7-2016 08:42 PM
cmf_Kimmy replied at 22-7-2016 07:10 AM
aku dah lama perati kucing memang suka pergi kepada orang yg tak suka dia......jeritlah camne pun, d ...

Aku suka panggil kucing aku dari belakang kerusi. Dia confirm datang.

Lihat semua komen(18)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top