Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Hanni

List yg belum ada rezeki anak

Close [Copy link]
marcella_dccu This user has been deleted
Post time 14-10-2005 12:45 PM | Show all posts
reen... sabar laaa... baru 2 tahun kahwin kan? saya bulan 9 baru2 ni genap dua tahun berkahwin.. dan benar2 tak sangka dapat berita gembira ni 7hb 10...  bersabar laaaa...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-10-2005 01:06 PM | Show all posts
Wah tak sangka sibuk sgt dua hari nie tak sempat nak berforum dah mcm2 citer anyway kepada semua lin doakan apa yg dihajati termakbul di bulan yg baik nie:pray::pray:. Semoga semua tabah dan redha dgn apa yg berlaku yer. InsyaAllah klu dah sampai masa yer adalah rezeki buat kita semua nanti teruskan usaha, think positive, jgn terlalu stress & tension dgn apa yg org kata yer

Use magic Report

Post time 14-10-2005 02:28 PM | Show all posts
Originally posted by aylin at 14-10-2005 01:06 PM
Wah tak sangka sibuk sgt dua hari nie tak sempat nak berforum dah mcm2 citer anyway kepada semua lin doakan apa yg dihajati termakbul di bulan yg baik nie:pray::pray:. Semoga semua tabah dan red ...

thanks aylin :hug:

Use magic Report

Post time 14-10-2005 02:51 PM | Show all posts
Originally posted by marcella_dccu at 14-10-2005 12:45 PM
reen... sabar laaa... baru 2 tahun kahwin kan? saya bulan 9 baru2 ni genap dua tahun berkahwin.. dan benar2 tak sangka dapat berita gembira ni 7hb 10...  bersabar laaaa...

marcella lum sampai sethn lagi reen kawin......baru 10 bln........bln 12 ni genap la sethn.........anyway thanks marcella......mmg x sabar ada baby...klu gi jenjln memaner pun...klu nampak pregnant women ngan baby mesti tgk sampai hilang dari pandangan la......klu baby tu dekat ngan reen...gerenti reen cuitnye....hubby pun sama gak....bila tgk hubby cam tu...rasa kesian lak......rasa bersalah sgt sebab lum dapat bagi hadiah paling bernilai kat dia........

[ Last edited by zazreen^80 at 14-10-2005 02:53 PM ]

Use magic Report

Post time 14-10-2005 03:02 PM | Show all posts
reen.. prasaan kene jaga.. kontrol jgn terlalu depress atau terlalu excited.. down sgt atau jumpy sgt lagi payah nak lekat.. sbb biler kiter down, teloq kiter pon down.. kiter jumpy teloq pon jumpy.. sperm x boleh nampak..hikhikhik :bgrin:

Use magic Report

Post time 14-10-2005 03:12 PM | Show all posts
Originally posted by mrsaafifi at 14-10-2005 03:02 PM
reen.. prasaan kene jaga.. kontrol jgn terlalu depress atau terlalu excited.. down sgt atau jumpy sgt lagi payah nak lekat.. sbb biler kiter down, teloq kiter pon down.. kiter jumpy teloq pon jumpy ...

pulak dah...payah gak yek....
:bgrin:

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-10-2005 03:15 PM | Show all posts
Originally posted by mrsaafifi at 14-10-2005 03:02 PM
reen.. prasaan kene jaga.. kontrol jgn terlalu depress atau terlalu excited.. down sgt atau jumpy sgt lagi payah nak lekat.. sbb biler kiter down, teloq kiter pon down.. kiter jumpy teloq pon jumpy ...

:bgrin::bgrin::bgrin: tul tuh...heheheee kawan k.daa ada sorang tu... from year 1, dia dh start buat treatment...pastu sampia sekarang...dh 5 thn kawin...lum dpt baby...stress nyer pasal ler tuh...

Use magic Report

blackwira This user has been deleted
Post time 16-10-2005 03:00 PM | Show all posts
hi adik manjer.....
selamat berpuasa semua...
wira ingat nok try...beli product cellfood
kata wira kata ubat tu kira berkesan jugak....harga dlm RM 198.00
ader yg mkn tak sampai dua bulan dah ada tanda2 pregnant...
ingat lepas rayer ni nak cubalah .......
kene usaha mcm2 nak zuriat kan.....

Use magic Report

ADVERTISEMENT

blackwira This user has been deleted
Post time 16-10-2005 03:02 PM | Show all posts
ader sesapa pernah cuba ubat nih?
kalau ada buleh kongsi pengalaman...............

Use magic Report

Post time 17-10-2005 08:09 AM | Show all posts
Originally posted by blackwira at 16-10-2005 03:00 PM
hi adik manjer.....
ader yg mkn tak sampai dua bulan dah  ...

hai to....wira, adek langsung tak pernah dengar mende ni...namapun tak pernah rupa
jauh la sekali...anyway...berminat gak nak tahu fungsi/kegunaannya...

Use magic Report

Post time 17-10-2005 09:02 AM | Show all posts
Originally posted by blackwira at 16-10-2005 03:00 PM
hi adik manjer.....
ader yg mkn tak sampai dua bulan dah  ...

:stp: kita pon tak pernah dgr psl ni.... cite la lg

Use magic Report

Post time 17-10-2005 09:27 AM | Show all posts
Originally posted by adikmanje at 17-10-2005 08:09 AM

hai to....wira, adek langsung tak pernah dengar mende ni...namapun tak pernah rupa
jauh la sekali...anyway...berminat gak nak tahu fungsi/kegunaannya...

apa nama product ni? mana tau...kalau sebut nama tu... dh biaser dengar....

Use magic Report

Post time 17-10-2005 10:06 AM | Show all posts
adik........

ubat aper tu....nak tau gak.....

Use magic Report

Post time 17-10-2005 03:32 PM | Show all posts
Sian's tale: the cost of Chlamydia  On a modest estate in Sheffield, Sian Wathen, a 24-year-old mum is very much in love with her partner Neil.
They met five years ago through Sian's brother. She had just given birth to Lewis with a previous partner. But that relationship ended, and the young couple are now looking at a life together and want to have a child of their own.

Love Hurts
Sunday 16 October 2005
22:15 BST, BBC One

Two years ago, however, Sian had incredible abdominal pains. The pain was so intense that she could barely walk. She was eventually brought to a hospital and after a urine test was diagnosed as having Chlamydia.

The pain was from pelvic inflammatory disease - a common consequence of untreated Chlamydia. Sian's partner Neil also went for a test but he was negative. It must have been passed on by a former partner some time ago.

Sian was told it was Chlamydia, a sexually transmitted infection, but she had never heard of it. It was only when she attended Sheffield's GU clinic to receive the antibiotics to treat the infection, that the possible consequences were explained. Chlamydia, if left untreated, can cause infertility. Sian was terribly upset. She and her partner Neil had been trying to conceive a child for some time:

"I've always wanted a big family. I've already got Lewis but I'm with Neal now and I want his child so we can all be a family, together."

Health professionals cannot pinpoint the exact time when someone becomes infected with Chlamydia, but Pelvic Inflammatory Disease is a sign that Chlamydia had been present in the patient for a long time.

The operation

Professor Bill Ledger treated Sian at her local hospital
Sian is seeking help from her local hospital - the Royal Hallamshire in Sheffield. She is lucky - some of the UK's most skilled professionals in the field of STIs and fertility work there, and she is assigned to consultant Professor Bill Ledger. She is told that she must have a laparoscopy - an operation to find out how bad the scarring is in her fallopian tubes. That procedure will reveal if Sian can ever get pregnant naturally again.

In September, Sian went for her operation. She has slept barely two hours. Her partner Neil is working away. Her son Lewis is staying with relatives. Her Mum, Lorraine, calls round early in the morning to accompany her.

It's got to me because it's got to her and I can see when she's depressed and things

Lorraine, Sian's mum
They make the nine mile journey to the hospital by bus. It takes them 45 minutes, and whilst they banter for most of the time, Sian is nervous. The tension is etched across her face. She says she feels sick.

Once in the hospital, the consultant, Prof. Bill Ledger comes round to reassure Sian about the procedure and answer any last minute questions.

Once he is gone, Sian and Lorraine are left alone.

"I didn't think I were bothered about going down to theatre", says Sian, "but I've realised today I am. I'm always thinking bad things anyway aren't I. Oh what if I don't come round. Normal things that people think about you know."

Lorraine is also worried. "It's got to me because it's got to her and I can see when she's depressed and things."

But she covers up well, very well - like she's laughing now but inside she's crying.

And Sian and Lorraine begin to cry. Within a short time, Sian is changed into a hospital gown, and makes her way to surgery

Five hours later, Sian is fast asleep. Her Mum Lorraine is sitting by the window of her hospital room.

Professor Bill Ledger enters the room, and in a hushed voice, stirs Sian to consciousness.

"Sian... Hi Wake up... Me and my friends have come to see you. You'll be itchy from your anaesthetic."

Bill waits a moment, to allow Sian to take in the situation.

"You had your laporoscopy, no problems, all was straight forward and the womb and ovaries are pretty normal but you've got adhesions in your pelvis and also at the top of your tummy which will be from Chlamydia."

"And I can't get any dye to go through your tubes and we tried hard. So I think the reason you're not getting pregnant is because your tubes aren't working and the way around that is to put you through the IVF programme and we can do that."

"And we're good in Sheffield at IVF and we get good results and it's not as hard as people think but there's not a chance really with operations that we're going to get your tubes working again and get a pregnancy naturally, OK? But it doesn't mean you can't have more children."

Sian has taken in the information immediately. She knows exactly what this means. She begins to cry.

Prof Ledger turns to Lorraine:

"Anything you want to ask me tonight Mum?'

"Not really no, I'm just disappointed."

"I know... think on and we'll talk it through in the morning."

The future

There's no price on a child's head, is there?

Sian
Back home with Neil and five-year-old Lewis, Sian has had time to contemplate the future:

"I'm still upset that I can't do it naturally. And my fears were more on you [Neil], weren't they, like what he'd think and how he'd react to it and whether he'd still want to be with me because I couldn't conceive naturally.

Neal, an electrician, is one of life's laid back characters. Whilst he admits being disappointed, he is also optimistic that the couple can still try IVF.

"I ain't got a clue about it. I just know it costs money. They say about

Use magic Report

Post time 18-10-2005 07:32 AM | Show all posts
Originally posted by zazreen^80 at 17-10-2005 10:06 AM
adik........

ubat aper tu....nak tau gak.....

reen...adik pun tak pernah dengar nama & fungsi ubat ni....
blackwira yg persuarakan....nak juga tahu......sebab adik sendiripun tal tahu...:stp::stp:

Use magic Report

Post time 18-10-2005 07:57 AM | Show all posts
Originally posted by adikmanje at 18-10-2005 07:32 AM

reen...adik pun tak pernah dengar nama & fungsi ubat ni....
blackwira yg persuarakan....nak juga tahu......sebab adik sendiripun tal tahu...:stp::stp:

eeeemmmmmmm :hmm:

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 18-10-2005 09:26 AM | Show all posts
Originally posted by honeybee1802 at 17-10-2005 03:32 PM
Sian's tale: the cost of Chlamydia  On a modest estate in Sheffield, Sian Wathen, a 24-year-old mum is very much in love with her partner Neil.
They met five years ago through Sian's broth ...

what a nice story :ah:

Use magic Report

Post time 18-10-2005 03:28 PM | Show all posts
Originally posted by Amirdaa at 14-10-2005 09:26 AM

....dia mmg jenis 'keras' skit..hehehee... bulan poser ni..mmg keje memujuk jer...pujuk nak buat terawih penuh (tak puas buat 8 rakaat)...mlm tadi pujuklah suruh dia buat penuh...(k.daa terawih k ...

k.da tak yahla malu, sbb Allah mmg suka hamba2nya berdoa. lagi byk doa yg kita minta lagi dia suka.  tapi doa2 tu  harusla dibuat lepas sembahyang kan.

Use magic Report

Post time 18-10-2005 04:49 PM | Show all posts
Originally posted by baby102 at 18-10-2005 03:28 PM

k.da tak yahla malu, sbb Allah mmg suka hamba2nya berdoa. lagi byk doa yg kita minta lagi dia suka.  tapi doa2 tu  harusla dibuat lepas sembahyang kan.

k.daa ni kena bertaubat dulu....minta pengampunan.... byk dosa ni... takutt sgt...

mlm tadi b4 solat isya' imam buat solat sunat & tazkirah gerhana bulan..... takut sgt... imam citer pasal mati..... betapa hampirnya kita ngan mati....

dan...k.daa nk sampaikan utk adik2 dan diri k.daa gak ni... kiter kena banyak amalkan solat sunat taubat...... kena gak bertaubat!! Dosa kita...yg kita sedar & tidak....:pray::pray:

Use magic Report

Post time 18-10-2005 07:33 PM | Show all posts
..ciku dah priod mlm tadi lepas berbuka..dah 2 bulan 4hari dia tak mai.ingat nak tunggu lagi nak wat PT..tau2 cik p kuar pulak.....nampak gaya belum rezeki ciku n hubby lagi bulan ni...ari tu masa 2week lewat dah wat PT tapi -ve..tunggu lama sikit cik p yg kuar..:cry::cry:..

tak sabarnya nak tunggu cuti sekolah....nanti 2 bulan hubby duk gan ciku..masa ni nak buat project mega...:pray::pray: harap2 ada rezeki nanti..

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-5-2024 08:18 PM GMT+8 , Processed in 0.067139 second(s), 39 queries .