Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Close

Wajar Ke Watak Babi Dipadamkan Daripada Poster Filem?

7-1-2016 04:19 PM| Komen: 82



Artikel: TS LOO
Video : Teo Chong Chiek & Elaine
Post Production : Firdausz




Sempena Tahun Baru Cina, filem hebat 'The Monkey King 2' bakal ditayangkan dipawagam di seluruh negara. Namun baru-baru ini, didapati posternya yang di letakkan di papan iklan di Jalan Lock Yew, Kuala Lumpur, terdapat perbezaan dengan poster di Hong Kong dan China. 

Watak manusia separuh babi iaitu Zhu Bajie telah dipadamkan tanpa sebab, hanya kelihatan Sun Wukung, Tang San Chang dan Sha Wujing sahaja. Ini mengundang persoalan dari orang ramai khususnya peminat filem berkenaan.  

Sehubungan itu, Wartawan CARI Infonet membuat tinjauan orang ramai bagi melihat apakah pandangan mereka terhadap tindakan memadamkan watak manusia separuh babi itu.- CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
26
Marah
35
Terkejut
34
Sedih
31
Lawak
27
Bosan
13
Komen: 82
Komen

Komen Terbaru

Quote kakiah12 22-5-2016 11:36 PM
kena samak ke pon kalau tgk babi ni sis?

Lain-lain Komen

Quote comel91 7-1-2016 04:36 PM
memang tak ada masalah sebab ini filem kt jatuh ke fiksyen punyela.. kenapa la msia nk sensitip sngt.. xde masalah kot.. hidup berbilang bangsa
Quote bluehedgehog 7-1-2016 04:38 PM
tukar je la muka babi ke muka menteri2...x pyh sensor2...
menteri2 kan gemuk...buncit...just edit belah muka je..settle...
Quote teratai_indah 7-1-2016 04:41 PM
kenapa nak padamkan.. semua org tahu kan cerita fiksyen mcm ni..
sampai kan stephan chow pun buat drama kelakar pasal watak2 ni...
teratai suka tgk cerita cina, nak2 yang lawan2 pedang..
Quote faiz-za 7-1-2016 04:45 PM
Takde masalah kalau nak letak gambar babi tu
Takde terpesong akidah kalau takat tengok gambar binatang tu
Quote azie5zoe 7-1-2016 04:46 PM
alah..filem ada watak babi jur..takan itu pun nak sensore..takan sebab nak tayang watak babi sampai panggung wayang dan tv pun kita nak kena samak kot..
Quote zeed 7-1-2016 04:47 PM
Takde masalah kalau gambar..makan babi yg masalah
Quote Mary_jane 7-1-2016 04:57 PM
Tengok kat screen macam tu pun boleh terpegang dan termakan ke? Atau ada sebab lain babi tu dipadam dari poster.
Quote qronaldo7 7-1-2016 05:01 PM
babi pn binatang jua.
Quote ohnoLia 7-1-2016 05:02 PM
Ayol suka tgk yg pahlawan2..

Macam legend of condor hero...

Rasanya kungfu china.. sama je mcm cerita hindustan dia punya fantasy bila bergocoh..
Tp ayol suka yg kungfu china. Sbb aura2nya di tunjukkan kat movie tu...
Quote ohnoLia 7-1-2016 05:03 PM
zeed replied at 7-1-2016 04:47 PM
Takde masalah kalau gambar..makan babi yg masalah

Ayol ada masalah. Xleh tgk gambar babi...
Sama lah mcm tak leh tengok gambar ular.

Geli...


Quote zeed 7-1-2016 05:06 PM
ohnoLia replied at 7-1-2016 05:03 PM
Ayol ada masalah. Xleh tgk gambar babi...
Sama lah mcm tak leh tengok gambar ular.


Uols di puak minoriti..sila sedor diri..hihihi..
Quote ohnoLia 7-1-2016 05:08 PM
zeed replied at 7-1-2016 05:06 PM
Uols di puak minoriti..sila sedor diri..hihihi..

Klu bini uols mengandung..
Cuba suruh dia tengok gambar babi hari2..

Baru uols tahu minoriti ke x minoriti  ngeee
Quote zeed 7-1-2016 05:10 PM
ohnoLia replied at 7-1-2016 05:08 PM
Klu bini uols mengandung..
Cuba suruh dia tengok gambar babi hari2..


Kahkahkah...tgk dengan sengaja dan tidak sengaja lain sis.. sila tenung gambo ular kalau uols ngandung pulak ye
Quote bluehedgehog 7-1-2016 05:11 PM
ohnoLia replied at 7-1-2016 05:03 PM
Ayol ada masalah. Xleh tgk gambar babi...
Sama lah mcm tak leh tengok gambar ular.

aq pun sama
nmpk gmbr bijan...mau muntah
Quote ultra78 7-1-2016 05:12 PM
Orang Melayu makin lama makin sensitif

Quote zzola 7-1-2016 05:18 PM

makin tenat mengalahkan
yahudi melayu pemikiran kuno


Quote swimswim 7-1-2016 05:18 PM
La, padam dkt poster je? Biaq la tunjuk dkt poster, u punya target market pun u kecik kan sekali baru ada akai.
Quote periakuning 7-1-2016 06:37 PM
Sensitif tak bertempat..
Quote amieab 7-1-2016 07:06 PM
sapo yang biol sgt tu?....muka babi tak nak tengok...peel kebabian abadi tak dikisahkan pulak??

Lihat semua komen(82)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.067085s Gzip On
To Top