Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Netizen Pertikai Emma Maembong Dedah Aurat Tapi Pakai Loket Tulisan Jawi, Salah Ke?

24-10-2019 11:49 AM|Oleh: LilRose| Komen: 93

Lama tak bercerita mengenai pelakon jelita Emma Maembong, apa khabar dirinya?


Kredit foto: IG

Sejak tampil dengan imej baru, semakin cantik gaya-gaya busana dikenakannya.

Pun begitu, dalam satu kemas kininya baru-baru ini, perkongsian gambar Emma mencetuskan perdebatan di kalangan pengikutnya hanya kerana mengenakan loket nama dalam tulisan jawi.


Kredit foto: IG

Lah, dah kenapa pakai loket nama sendiri yang dieja dalam jawi pun menjadi satu isu?


Kredit foto: IG

Kata individu terbabit, dia bimbang ada orang luar salah faham dan mengaitkannya dengan kalimah suci al-Quran.


Kredit foto: IG

Dalam masa sama, ramai juga menyindir penampilan Emma sekarang yang semakin berani menayang tubuh gebunya itu.


Kredit foto: IG

Kredit foto: IG

Apa lagi nak dikata? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
3
Terkejut
2
Sedih
3
Lawak
2
Bosan
3
Komen: 93
Komen

Previous : Netizen 'Tak Heran' Dengan Laporan Polis Kerana Terpana Dek Kekacakan Peguam Rita

Next       : Fitnah Produk Penjagaan Kulit Izara Aishah, Akhirnya Netizen Malu Sendiri

Komen Terbaru

Quote faraway1 30-10-2019 03:57 AM
Kat mana boleh buat loket tulisan jawi yek..

Lain-lain Komen

Quote fushimi 24-10-2019 12:03 PM
sheols ni lawa

tapi tak berjaya tangkap jerung
Quote prizadane 24-10-2019 12:12 PM
Lah, biarlah dia nak pakai rantai nama sendiri. Habis tu kalau kat negara ereb sana, non muslim sana tak boleh eja nama sendiri dalam tulisan ereb ke? Netizen ni pun...bosan
Quote anilanil 24-10-2019 12:13 PM
Bagus jugak idea loket nama sendiri tulisan jawi..memperkasakan warisan melayu malaysia. Kalo kalimah Allah lain la..sebab tu kena pandai jawi supaya tak salah anggap..
Quote tick 24-10-2019 12:15 PM
lantak dia lah. tulisan jawi je kot...
Quote surih07 24-10-2019 12:16 PM
Comelnya emma
Nampak wangi kett dr dulu{:cryrun
Quote namieamuro 24-10-2019 12:43 PM
jawi je pn..ape masalahnye netizen ni..igtkn ape la tadik
Quote chicozinn 24-10-2019 12:53 PM
muka dia ni cm pelakon omputih sarah drews tu..sebijik sebijan
Quote NekNgah 24-10-2019 01:22 PM
Ceteknyalah pemikiran, setakat nama guna huruf jawi, bawa masuk toilet tak haram  pun.
Quote sharlenetexas 24-10-2019 01:24 PM
Chacha tu terlebih tatu kening ke?
Quote haryatie 24-10-2019 01:25 PM
tulis nama jerk pun
apa la yg diharap sgt pd retis nk tutup segala
lg pun da dia tk bertudung
yg bertudung pun kdg buka sana sini...walaupun bukan retis
Quote Asdan 24-10-2019 01:52 PM

dia tutup aurat, sebab makna aurat = sesuatu yg bogel
Quote buapakperut 24-10-2019 02:12 PM
jawi katanya takleh pakai kalau buka aurat... hahaha hagak2 la sis kalau nak kecam kaembong pun
Quote kucingitam 24-10-2019 02:13 PM
yang komen tu..aku ingat cina je yg takut dgn jawi..melayu pun..aduii...
ingat kat arab tu semua muslim ke dey..yenna?
Quote buapakperut 24-10-2019 02:14 PM
fushimi: sheols ni lawatapi tak berjaya tangkap jerung

rasanya kalau depan2 sheol ni takla lawa sangat, berjerawat lagi,
Quote dekmieDandy 24-10-2019 02:32 PM
teringat kes bella hadid dulu

Quote kakiporet 24-10-2019 02:33 PM
Cantiknya emma... Mkain meletop skrg ni..
Quote boojaat 24-10-2019 02:33 PM
fushimi replied at 24-10-2019 12:03 PM
sheols ni lawa

tapi tak berjaya tangkap jerung

Jerung x nak stok2 pprt ni...
Quote kokocrunch 24-10-2019 02:52 PM
nampak cantik pulak emma sekrg..
Quote MimiLalat 24-10-2019 02:58 PM
Kalau nurtizen dah benci, mcm2 org komen, buat ape pun salah. Nasib kau la fatimah.....

Lihat semua komen(93)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
3.863404s Gzip On
To Top